کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نیکزاد: خرید خانه با پول حلال نشدنی است

17 فروردين 1400 ساعت 13:01

هرچند که آقای اسلامی در وزارت راه و شهرسازی اقداماتی برای تولید مسکن انجام داده اما امروز واقعیت این است که در کلانشهرها خانه‌دار شدن با پول حلال نشدنی است و دولت باید به این موضوع رسیدگی کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایلنا، علی نیکزاد در مراسم آغاز عملیات ساخت 130 هزار واحد توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بیان اینکه سال 93 رهبری از وضعیت مسکن در کشور گله‌مند بودند اما با تغییر وزیر تا حدودی بحث مسکن در تکمیل زیرساخت‌ها و بافت فرسوده پیشرفته است، اظهار داشت: طبق قانون، مسکن حق هر خانوار ایرانی با اولویت کارگران و دهک‌های کم درآمد است.

وی ادامه داد: مسکن اثر قابل توجهی بر روی اشتغال دارد به صورتی که هر 100 متر مربع ساخت مسکن‌، 2.5 شغل ایجاد می‌کند.

عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه شهادت شرعی می‌دهم در زمان وزارتم در شهرهایی که ساخت و ساز مسکن فعال بود، نمی‌توانستیم نیروی کار پیدا کنیم و تمام کارگران مشغول به کار بودند.

نیکزاد با بیان اینکه بهترین ابزار خنثی‌سازی تحریم‌ها ایجاد اشتغال است که مسکن می‌تواند در اشتغالزایی بسیار موثر باشد، گفت: وقتی ساخت و ساز مسکن فعال باشد در واقع صنایع را فعال کرده‌ایم. باید توجه داشته باشیم وقتی به ساخت مسکن تسهیلات ارائه می‌شود در واقع این تسهیلات به صنعت می‌رسد چرا که سهم صنایع در استفاده از این تسهیلات 75 درصد و سهم خدمات مهندسی 5 درصد است.

وی افزود: تولید مسکن مورد تاکید بزرگان نظام است و وقتی می‌بینیم در کلانشهرها جوانی رویای خانه‌دار شدن دارد آدم غصه‌اش می‌گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: هرچند که آقای اسلامی در وزارت راه و شهرسازی اقداماتی برای تولید مسکن انجام داده اما امروز واقعیت این است که در کلانشهرها خانه‌دار شدن با پول حلال نشدنی است و دولت باید به این موضوع رسیدگی کند.

نیکزاد با بیان اینکه کسانی که صاحب خانه می‌شوند در واقعیت هویت پیدا می‌کنند، گفت: خانه‌دار شدن ایرانیان به خصوص جوانان ایرانی بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: در حالی که مصوبه مجلس می‌گوید 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات 20 ساله بدون یارانه باید به بخش مسکن برسد و برای این موضوع مصوبه شورای پول و اعتبار هم در اختیار گرفته شده اما برخی از مدیران بانک‌ها این موضوع را نمی‌پذیرند.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: این دستور مقام معظم رهبری است که تسهیلات باید به بخش مسکن برسد و قرار بر این است که مسکن سهم 20 درصدی از تسهیلات بانکی داشته باشد و امروز میزان تسهیلات بانکی 2000 هزار میلیارد تومان است که سهم مسکن از این عدد 400 هزار میلیارد تومان باید باشد.

نیکزاد تاکید کرد: غصه‌مان می‌گیرد وقتی در برخی از مناطق قیمت هر متر مربع مسکن به 200 میلیون تومان رسیده و یک کارگر سالانه برای نیم متر مربع مسکن درآمد دارد.

وی با تاکید بر مراقبت از منابع بازگشتی اقساط مسکن مهر گفت: درست است که بنده فحش مسکن مهر را خوردم و شنیدم اما شما از اقساط مسکن مهر به نفع مردم استفاده کنید.


کد مطلب: 759269

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/759269/نیکزاد-خرید-خانه-پول-حلال-نشدنی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com