پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

الزامی شدن کد رهگیری مالیاتی روی فروشگاه‌های آنلاین چه تأثیری می‌گذارد؟

سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 759199
الزامی شدن کد رهگیری مالیاتی روی فروشگاه‌های آنلاین چه تأثیری می‌گذارد؟
از زمستان ۹۹ که بحث الزامی شدن کد رهگیری مالیاتی برای سامانه‌های پرداخت آنلاین (یا پرداخت‌یارها) مطرح شد، موجی از نگرانی بین دارندگان فروشگاه‌های آنلاین گسترش یافت. با این قانون جدید، تغییرات مهمی در فروش اینترنتی به وجود خواهد آمد. ما در ویترین به فروشگاه‌های آنلاین کمک می‌کنیم تا با این تغییرات هماهنگ شوند، اما قبل از آن بهتر است با چند و چون این قانون آشنا باشیم.
 
قانون پایانه‌های فروشگاهی
 در زمستان ۹۷ قانون «پایانه‌های فروشگاهی و سامانهٔ مؤدیان» در مجلس تصویب شد که به موجب آن تمامی دستگاه‌های کارتخوان بانکی (پوز) و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی می‌بایست به پروندهٔ مالیاتی بنگاه اقتصادی دارندهٔ آن پایانه یا درگاه، متصل شود. در زمان تصویب این قانون به دلیل فراهم نبودن برخی زیرساخت‌ها بخش درگاه‌های پرداخت الکترونیکی عملی نشد. اما از زمستان سال ۹۹ بود که بانکی مرکزی به تمامی بانک‌ها و سامانه‌های پرداخت‌یار اعلام کرد تا شرط داشتن پروندهٔ مالیاتی در سازمان امور مالیاتی را برای تمام مشترکین درگاه‌های آنلاین اعمال کنند.
 
نحوهٔ گرفتن کد رهگیری مالیاتی
 هر شخص حقیقی و حقوقی برای گرفتن کد رهگیری مالیاتی باید به سایت سازمان امور مالیاتی (tax.gov.ir) مراجعه کند و بعد از وارد کردن اطلاعات ذکر شده، پروندهٔ مالیاتی تشکیل دهد و از سامانه کد رهگیری مالیاتی دریافت کند. این کد برای گرفتن هر درگاه پرداخت آنلاین یا دستگاه کارتخوان ضروری است.
 
دقت کنید که حتی اشخاص حقیقی، بدون ثبت شرکت هم باید برای استفاده از درگاه‌های پرداخت آنلاین، این کد را دریافت کنند. مثلا اگر شما یک فروشگاه آنلاین یا اینستاگرامی دارید و می‌خواهید که از مزایای درگاه‌های پرداخت استفاده کنید، باید این کد را داشته باشید. وقتی برای کسب‌وکارتان یک کد رهگیری دریافت کردید، با همان می‌توانید درگاه‌های پرداخت و کارتخوان‌های متعددی داشته باشید. در واقع کد رهگیری مالیاتی، یک شناسهٔ یکتاست که ارتباط بین درگاه پرداخت و کسب‌وکار شما را برقرار می‌کند.
 
کد رهگیری مالیاتی چه تأثیری بر فروشگاه‌های آنلاین دارد؟
 مهمترین تأثیر اجرایی شدن این قانون برای درگاه‌های پرداخت آنلاین این است که فروش آنلاین قدری سخت‌تر از گذشته خواهد بود. جنبهٔ مثبت ماجرا هم این است که این کار به افزایش شفافیت در تبادلات مالی کشور کمک می‌کند و دیگر اینکه برای دریافت کد رهگیری نیازی نیست حضوری مراجعه کنید و از طریق سایت سازمان امور مالیاتی می‌توانید اقدام کنید. قانون جدید شاید باعث شود که بعضی از صاحبان کسب‌وکار برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی مردد شوند. ما در ویترین به کسب‌وکارها کمک می‌کنیم کمترین وقفه در رسیدن به فروش آنلاینشان داشته باشند.
 
ویترین؛ راهکار فروش آنلاین کسب‌وکارها
 
 
اگر در فکر فروش آنلاین هستید می‌توانید با ویترین این کار را انجام دهید. طراحی سایت با ویترین به شما امکان می‌دهد تا فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید. ویترین با این هدف طراحی شده که کسب‌وکارها برای فروش آنلاین محصولات و خدمات خود، دغدغه‌ای جز تمرکز بر کار تخصصی خود نداشته باشند و تمام مباحث فنی طراحی سایت و اپلیکیشن، اتوماسیون بازاریابی، سیستم فروش و پرداخت آنلاین را به ویترین بسپارند.
 
ویترین چه کمکی به تسهیل راه‌اندازی فروش اینترنتی کسب‌وکارها می‌کند؟
ویترین به واسطهٔ تیم جوان و به‌روز خود، هم تحولات اینترنت را به‌خوبی می‌شناسد و هم از دغدغه‌های کسب‌وکارها آگاه است. گفتیم که اخیرا قانون جدید پایانه‌های فروشگاهی برای سامانه‌های پرداخت آنلاین هم اجرایی شده و گرفتن درگاه پرداخت قدری پیچیده شده است. برای کمک به رفع این دغدغهٔ کسب‌وکارها، تیم موفقیت مشتری ویترین در کنار شماست تا بعد از طراحی سایت با ویترین، بتوانید هر چه سریع‌تر فروش آنلاین خودتان را شروع کنید.
 
وقتی شما با ویترین یک سایت فروشگاهی طراحی می‌کنید، به یک تیم حرفه‌ای و فعال دسترسی دارید که از اولین مراحل ساخت سایت، همراه و راهنمای شماست. به کمک تیم موفقیت مشتری ویترین می‌توانید تمام فرآیندهای لازم برای تشکیل پرونده مالیاتی، دریافت کد رهگیری و حتی گرفتن اینماد را به‌سرعت طی کنید. برای گرفتن درگاه پرداخت واسط هم می‌توانید روی ما حساب کنید.
 
درگاه‌های پرداخت معمولا به ۲ نوع واسط و مستقیم ارائه می‌شوند که به نام شخص صاحب کسب‌وکار خواهند بود. درگاه‌های پرداخت مستقیم توسط بانک‌ها ارائه می‌شوند و نیازمند طی مراحل طولانی هستند که باید توسط صاحب کسب‌وکار انجام شود. اما با درگاه‌های پرداخت واسط، علی‌رغم اینکه درصد ناچیزی کارمزد می‌گیرند، خیلی سریع‌تر می‌توانید فروش اینترنتی خود را شروع کنید. پیشنهاد ویترین استفاده از درگاه‌های پرداخت واسط است که تمام فرآیند اخذ آن را برای شما انجام می‌دهیم.
 
در ادامه، شما را در ساخت و بهینه‌سازی سایت فروشگاهی خودتان همراهی می‌کنیم؛ از راهنمایی دربارهٔ اعمال تخفیف و جذب مشتری گرفته تا اجرای کمپین‌های تبلیغات پیامکی. اگر تا حالا فروش آنلاین نداشته‌اید، اگر سایت فروشگاهی دیگری داشته‌اید و از کارایی آن راضی نیستید، یا اینکه پیج اینستاگرامی دارید و می‌خواهید فروش آنلاین خود را حرفه‌ای‌تر و معتبرتر کنید، در همهٔ مراحل، کنار شما هستیم.
 
با این شرایط آیا راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی به‌صرفه است؟
 وقتی کالایی برای فروش، برندی برای معرفی، خدمتی برای ارائه یا حرفی برای گفتن داشته باشید و بخواهید در اینترنت حضور موفقی داشته باشید، بدون شک به یک سایت حرفه‌ای نیاز دارید. با اینکه تشکیل پروندهٔ مالیاتی می‌تواند شما را برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی مردد کند، اما کارشناسان ویترین شما را برای طی سریع این مرحله همراهی می‌کنند و بابت آن نگرانی نداشته باشید. به کمک طراحی سایت با ویترین می‌توانید به‌سرعت از مزایای فروش آنلاین بهره‌مند شوید. برای مشاورهٔ رایگان با کارشناسان ویترین لطفا با شمارهٔ ۰۲۱۶۶۰۹۴۳۷۸ تماس بگیرید یا به آدرس https://vitrin.site/ مراجعه کنید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *