پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

چرا شیوع کرونا در آمریکا و برزیل از کنترل خارج شد؟

دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 759159
دلایل متعددی سبب شده اند تا آمریکا و برزیل به کرونازده ترین کشورهای جهان مبدل شوند.
چرا شیوع کرونا در آمریکا از کنترل خارج شد؟
به گزارش جهان نيوز، بررسی جدیدترین آمار‌های تلفات و مبتلایان کرونا در جهان نشان می‌دهد که ۲ کشور قاره آمریکا یعنی برزیل و آمریکا، کرونازده‌ترین کشور‌های جهان هستند.
 
براساس جدیدترین آمارها، آمریکا تاکنون بیش از ۵۶۸ هزار مورد تلفات کرونایی و بیش از ۳۱ میلیون و ۴۲۰ هزار مورد ابتلا به کرونا را ثبت کرده است و در رده نخستین کشور کرونازده‌ترین کشور جهان قرار دارد.
 
برزیل دومین کشور کرونازده در جدول آمار تلفات و مبتلایان کرونایی نیز بیش از ۳۳۱ هزار مورد مرگ و بیش از ۱۲ میلیون ۹۸۴ هزار مورد ابتلا را ثبت کرده است.
 
اگرچه برزیل از نظر وخامت اوضاع کرونایی پس از آمریکا قرار دارد، اما در روز‌ها و هفته‌های اخیر، شاهد افزایش قابل ملاحظه شمار روزانه تلفات کرونایی است.
 
به گزارش «رویترز»، تعداد تلفات کرونایی برزیل در ۲۴ ساعت منتهی به ۵ آوریل، ۱۶ فروردین، به رقم هزار و ۲۴۰ مورد رسید.
 
این در حالی است که «لس آنجلس تایمز» به نقل از کارشناسان پیش بینی کرد که تلفات کرونایی روزانه برزیل طی هفته آینده به رقم ۴ هزار نفر برسد.
 
آمار تلفات کرونایی در برزیل و قرار گرفتن این کشور در جایگاه دوم پس از آمریکا، زمانی نگران کننده‌تر می‌شود که بدانیم جمعیت برزیل نصف جمعیت آمریکاست.

چرا شیوع کرونا در آمریکا از کنترل خارج شد؟
مهم‌ترین دلیل خارج شدن کنترل شیوع بیماری کرونا در آمریکا، رویکرد کرونایی دولت «دونالد ترامپ»، بود که ضمن دستکم گرفتن این بیماری، به ارائه نظر‌های غیرکارشناسی و گمراه کننده اقدام کرد.
 
وی در این مسیر، اقدام به تخریب و تخطئه نظرات کارشناسان بیماری‌های عفونی و همه گیر کرده و دستورالعمل‌های مرگباری برای جلوگیری از ابتلا و درمان بیماری کرونا به عموم مردم ارائه کرد.
 
کُندی واکنش به این بحران توسط دولت به دلیل جنگ لفظی با چین نیز مزید بر علت شد.
 
سیستم بهداشتی ناقص و کارآمد آمریکا و ناکارآمدی در تامین نیاز‌های درمانی دیگر دلیل قرار گرفتن این کشور در صدر کشور‌های کرونازده جهان است.
 
ناکافی بودن امکانات بهداشتی و تجهیزات حفاظتی سبب شد تا بیمارستان‌های آمریکا در مواجهه با کرونا با دشواری مواجه شوند.
 
ارائه آمار‌های نادرست دیگر دلیل رشد و گسترش شیوع بیماری کرونا در آمریکاست.

تبعات بحران کرونا برای آمریکا
مهم‌ترین پیامد بحران کرونا، رقم خوردن مرگ و میر حدود ۶۰۰ هزار آمریکایی است که از مجموع تلفات دو جنگ جهانی، جنگ ویتنام و حادثه ۱۱ سپتامبر بیشتر شده است.
 
آمریکا در حال حاضر وارد موج چهارم کرونا شده است.

چرا شیوع کرونا در برزیل به فاجعه مبدل شد؟
سرعت بالای شیوع و تلفات کرونا در برزیل که هشدار سازمان بهداشت جهانی را در پی داشت، دلایل متعددی دارد.

به گزارش «تایمز»، اصلی‌ترین دلیل وضعیت فاجعه بار کرونایی در برزیل، «ژائیر بولسنارو»، رییس جمهور راستگرای این کشور است که تا مدت‌ها وجود بیماری کرونا را زیر سوال برده و واقعی نمی‎دانست.
 
این مخالفت اجرا و اعمال تدابیر و محدودیت‌های کرونایی را در برزیل به تعویق انداخت و سبب شد تا بیماری کرونا به سرعت در میان افراد منتشر شود؛ در این میان نباید از بحران سیاسی در برزیل و آشفتگی‌های متعاقب آن در رقم خوردن وضعیت کرونایی فاجعه بار در این کشور غافل بود.
 
این امر سبب شد تا زیرساخت بهداشت و درمان برزیل با حجم بالایی از بیماران کرونایی مواجه شده و در آستانه فروپاشی قرار بگیرد.
 
ناتوانی زیرساخت بهداشت و درمان برزیل در مواجهه با بحران مذکور دلیل دیگر سرعت گرفتن نرخ ابتلا و مرگ و میر در برزیل است.
 
کمبود دارو، تجهیزات حفاظتی و پرسنل آموزش دیده در برزیل دلیل پزشکی رشد فاجعه مرگ و میر کرونایی در این کشور است.
 
کارشناسان بهداشتی می‌گویند که برزیل در آستانه یک فاجعه انسانی قرار دارد.
 
نرخ ابتلا به کرونا در میان افراد ۳۰ تا ۳۰ سال بیش از ۵۰۰ درصد رشد داشته است.

تبعات بحران کرونا برای برزیل
به گزارش «نیوساینتیست»، کارشناسان بهداشت و درمان برزیل می‌گویند این کشور با بزرگ‌ترین فروپاشی سیستم بهداشتی در طول تاریخ خود مواجه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


معرفت
Iran, Islamic Republic of
افتخار بایدن اینه صد وسی ملیون واکسن زدن .پس التهاب جدید کرونا چیه .....
United Kingdom
پس از شروع واکسیناسیون گسترده آمار تلفات آمریکا یه تدریج کاهش میابد...