شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

چرا نباید همراه غذا آب بنوشیم؟

دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 759128
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره مضرات نوشیدن آب همراه با وعده غذایی به بیان توضیحاتی پرداخت.
چرا نباید همراه غذا آب بنوشیم؟
به گزارش جهان نيوز، خدیجه رحمانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یکی از اصولی که هنگام صرف غذا باید رعایت شود این است که در زمان خوردن غذا آب نوشیده نشود.

رحمانی افزود: حداکثر مایعاتی که همراه با وعده غذا می‌شود مصرف کرد در حد یک لیوان است. البته اگر غذا به صورت مایع باشد مانند سوپ یا آش  نیازی به مصرف آب نیست. نوشیدن آب همراه غذا باعث می‌شود که بخش زیادی از حجم معده گرفته شود و زمانی که حجم معده گرفته شود دریافت غذا کاهش پیدا می‌کند. از طرف دیگر وقتی که همراه با غذا مایعات مصرف شود در هضم آن مشکل ایجاد شده و باعث رقیق شدن شیره‌های گوارشی می‌شود.

این متخصص تغذیه ادامه داد: با رقیق شدن شیره‌های گوارشی ممکن است که هضم دیرتر انجام شود و به همین دلیل توصیه می‌شود که همراه با غذا آب و بلافاصله بعد و قبل از غذا نوشیدنی مصرف نشود.

او گفت: البته کسانی که دچار افزایش وزن هستند و قصد کاهش وزن دارند بهتر است قبل از وعده غذایی یک لیوان آب بنوشند، در صورتیکه بعد از نوشیدن یک لیوان آب احساس سیری کردند در آن صورت می‌توانند غذایشان را میل کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
البته بستگی به نوع غذا دارد. در غذاهای خشک مانند برنج باید بعداز غذا آب میل شود ولی هرچه غذا چرب تر باشد باید آب کمتری مصرف کرد یا تا ساعتی مصرف نشود.