کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیا تهوع از علائم درگیری ریوی در کرونا است؟

16 فروردين 1400 ساعت 8:11

عضو کمیته علمی ستادکرونا گفت: تهوع به تنهایی نمی‌تواند نشانه درگیری ریه در بیماری کرونا باشد و اگر بیمار همزمان با تهوع دچار تنگی نفس شود و سطح اشباع اکسیژنش پایین باشد می‌توانیم بگوییم درگیر شده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از میزان، در ابتدای شیوع کرونا بیشتر علائم تنفسی برای این بیماری در نظر گرفته می‌شد، اما بعد از گذشت چند ماه و با آغاز فصل گرما علائم گوارشی هم به نشانه‌های ابتلا به کووید ۱۹ اضافه شد و در حال حاضر به گفته برخی از پزشکان از جمله میساء قیم متخصص بیماری‌های داخلی حالت تهوع ممکن است نشانه‌ای از درگیری‌های ریوی در بیماری کرونا باشد.


مسعود مردانی، درپاسخ به این سوال که آیا تهوع از علائم قطعی درگیری ریوی در بیماری کرونا محسوب می‌شود؟، توضیح داد: چنین چیزی نیست و به طور کلی یکی از نشانه‌های شایع ابتلا به کووید در آغاز فصل گرما علائم گوارشی نظیر تهوع، استفراغ، بی اشتهایی، گاهی اسهال و درد شکم است.

عضو کمیته علمی ستاد کرونا متذکر شد: این امر به این معنی نیست که هر فردی دچار تهوع و استفراغ شد، به این بیماری مبتلا شده است، اما چنانچه بیماری تهوع و استفراغ پیدا کرد و علت دیگری مثل  ناراحتی معده و مسمومیت برای آن پیدا نکردیم، می‌توانیم احتمال ابتلا به کووید را برای او در نظر بگیریم.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری ادامه داد: تهوع به تنهایی نمی‌تواند نشانه درگیری ریه در بیماری کرونا باشد و اگر بیمار همزمان با تهوع دچار تنگی نفس شود و سطح اشباع اکسیژنش پایین باشد و اسکن ریه درگیری را نشان دهد، می‌توانیم بگوییم ریه بیمار درگیر شده است.


کد مطلب: 759072

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/759072/آیا-تهوع-علائم-درگیری-ریوی-کرونا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com