جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

برای درمان کرونا این ورزش‌ها را انجام دهید

يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 759018
انجام فیزیوتراپی تنفسی و تمرین درمانی موجب تقویت عضلات تنفسی، بهبود ظرفیت تنفسی و افزایش کیفیت زندگی بیمار می‌شود.
برای درمان کرونا این ورزش‌ها را انجام دهید
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، مسئول کمیته علمی انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: انجام فیزیوتراپی تنفسی و تمرین درمانی موجب تقویت عضلات تنفسی، بهبود ظرفیت تنفسی و افزایش کیفیت زندگی بیمار می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه انجمن فیزیوتراپی، پریسا ارزانی با بیان این مطلب افزود: از جمله توصیه‌های فیزیوتراپی مناسب برای بیماران تمرینات تنفس لب غنچه‌ای، تنفس دیافراگمی، چرخه فعال تنفسی، آموزش وضعیت قامتی صحیح، تمرینات هوازی، تمرین با وسایل فیزیوتراپی تنفسی مانند اسپیرومتر تشویقی، اکاپلا، کورنت، آموزش بهداشت سرفه و نظایر آن است.

وی تاکید کرد: نوشیدن آب، تنفس هوای تازه و تحرک کافی، سه اصل مهم در مدیریت شرایط تنفسی این بیماران است.

ارزانی با بیان اینکه ویروس کرونا مانند دشمن به سلول‌های ریوی حمله می‌کند، افزود: همه علائم بیماران به دلیل هجوم ویروس نیست بلکه افزایش تعداد تنفس، تنگی نفس و سرفه‌ای که در بسیاری از بیماران مشاهده می‌شود، باعث بر هم خوردن تعادل گاز‌های خونی می‌گردد.

این فیزیوتراپیست افزود: این عدم تعادل می‌تواند باعث ایجاد خستگی، گرفتگی و فعال شدن نقاط «تریگر پوینت» موسوم به نقاط ماشه‌ای شود. از سوی دیگر به دلیل ایزوله شدن بیمار و کم تحرکی تنش‌های اضطرابی در وی مشاهده می‌شود.

عضو هیأت مدیره انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، افزود: شدت سختی تمرینات باید متناسب با وضعیت بالینی بیمار، متوسط و کمتر از آن باشد و در صورتی که فرد تب بالای ۳۸ درجه دارد، علائم بیماری او شدید است.

وی گفت: اگر به تازگی علائم در وی بروز کرده است (کمتر از ۳ روز)، فشار خون بالاتر (۱۴۰ / ۹۰) یا پایین‌تر (۶۰ / ۹۰) از حد طبیعی دارد، یا ضربان قلب بالای ۱۰۰ بار در دقیقه دارد، تمرینات تنفسی و تمرین درمانی بدنی بدون آموزش و نظارت فیزیوتراپیست به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

این فیزیوتراپیست افزود: همچنین اگر فرد حین تمرینات احساس تنگی نفس زیاد، تهوع، سرگیجه، سبکی سر یا تاری دید و تپش قلب داشت، می‌بایست تمرینات را بلافاصله قطع نماید. فعالیت فیزیکی در حد سبک تا متوسط بسیار مفید است.

وی ادامه داد: ارزیابی دقیق فیزیوتراپیست به صورت حضوری یا از راه دور و مجازی در تعیین و ادامه نوع برنامه فیزیوتراپی تنفسی، است.
برچسب ها: کرونا ورزش سلامت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سرگیجه و تهوع و خستگی پدر آدم را در میاورد!!!