سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۱

عراقچی: مذاکره‌ای با آمریکا در وین نمی‌کنیم

يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 758961
ما هیچ طرح یا پیشنهاد گام به گامی را نه داریم و نه قبول می‌کنیم.
عراقچی: مذاکره‌ای با آمریکا در وین نمی‌کنیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه در آستانه سفر به وین، اظهار کرد: آنچه در کمیسیون مشترک وین دنبال می‌کنیم دقیقا مبتنی بر مواضع نظام است که توسط مقام معظم رهبری و مسئولین کشور بار‌ها اعلام شده است.

او افزود: ما در وین هیچ مذاکره مستقیم یا غیر مستقیم با آمریکایی‌ها نخواهیم داشت بلکه با کمیسیون مشترک و کشور‌های ۱+۴ مذاکره می‌کنیم و خواسته و شرط خود برای بازگشت به برجام را به آن‌ها اعلام می‌کنیم.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ادامه داد: می‌گوییم شرط ما این است که ابتدا آمریکا همه تعهدات برجامی خود را انجام دهد و تمام تحریم‌هایی که گذاشته است را بردارد و پس از راستی آزمایی ما بر می‌گردیم.

عراقچی تصریح کرد: اگر کشور‌های ۱+۴ توانستند آمریکایی‌ها را به هر روشی که خودشان می‌دانند و به ما ربطی ندارد، راضی کنند طبیعی است که ما به آن مسیر عمل می‌کنیم.

او با تاکید بر اینکه گفت‌وگو‌های صورت گرفته در وین کاملا فنی است، گفت: این گفت‌وگو‌ها در مورد تحریم‌هایی که باید برداشته شود و اقداماتی که باید انجام شود و انجام راستی آزمایی‌هایی که باید صوررت بگیرد است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: ما هیچ طرح گام به گام یا پیشنهاد گام به گامی را نه داریم و نه قبول می‌کنیم. از نظر ما یک گام بیشتر وجود ندارد و آن این است که آمریکا تمامی تعریف‌هایی که در دوران ترامپ مجدد اعمال شد، یا جدیدا اعمال شد یا برچسب آن‌ها عوض شد باید برداشته شود.

عراقچی در پایان افزود: این‌ها باید تعریف شود و مشخص شود. گام نهایی که آن‌ها و ما باید انجام دهیم، باید دقیقا تعریف شود و این موضوع فقط در گفت‌وگو‌های فنی ما با کشور‌های ۴+۱ صورت پذیر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با واسطه مذاکره میکنیدمگه نه!