کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش ۶۹۰ درصدی نرخ مسکن در دولت روحانی

15 فروردين 1400 ساعت 8:08

بررسی گزارش‌های رسمی حاکی از آن است که در دولت روحانی (از مرداد ۹۲ تا اسفند ۹۹) متوسط قیمت مسکن ۶۸۹.۶ درصد افزایش یافته است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسینم، بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی طی اسفند ماه ۹۹ به ۳۰ میلیون و ۲۷۴ هزار تومان افزایش یافته است.

فروردین سال گذشته متوسط قیمت مسکن در شهر تهران ۱۵ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان بود. در واقع از ابتدای سال گذشته تا پایان اسفند یعنی تنها طی ۱۲ ماه متوسط قیمت مسکن ۹۵ درصد افزایش یافته است.

مردادماه سال ۹۲ که دولت حسن روحانی با وزارت عباس آخوندی در  وزارتخانه راه و شهرسازی کار خود را آغاز  کرد، متوسط قیمت مسکن ۳ میلیون و ۸۳۴ هزار تومان بود. از مردادماه سال ۹۲ تا پایان اسفند ۹۹ متوسط قیمت مسکن با رشد عجیب ۶۸۹.۶ درصدی به ۳۰ میلیون و ۲۷۴ هزار تومان افزایش یافته است.

یکی از دلایل اصلی بروز تورم‌های سنگین و افزایش قیمت‌های لجام‌گسیخته مسکن، تمرکز ویژه عباس آخوندی بر تحریک تقاضا بود. در پنج سال و دو ماه حضور آخوندی در ساختمان دادمان، ساخت و ساز مسکن و  حضور سازندگان به سرمایه‌گذاری در این بخش به شدت سرکوب شد.


کد مطلب: 758932

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/758932/افزایش-۶۹۰-درصدی-نرخ-مسکن-دولت-روحانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com