پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱
رسانه انگلیس:

بن سلمان فهمیده که جنگ در یمن را باخته است

يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۴:۱۳
کد مطلب: 758923
وب‌سایت تحلیلی انگلیسی نوشت که طرح ابتکار صلح سعودی‌ها در یمن نه از روی دلبخواهی بلکه به دنبال شکست ‌‌آن‌ها در جنگ و اعمال فشار واشنگتن مطرح شده است.
بن سلمان فهمیده که جنگ در یمن را باخته است
به گزارش جهان نيوز، عربستان سعودی بعد از شش سال جنگ علیه یمن مجبور شده است راه حل «صلح» را پیشنهاد دهد.

وب‌سایت خبری-تحلیلی «بای‌لاین تایمز» در گزارشی با ذکر مطلب بالا به قلم «جاناتان فینتون» به طرح ادعایی اخیر عربستان سعودی مبنی بر آتش بس فراگیر در یمن نوشت که این ابتکار عمل ریاض نه از روی دل‌ببخواهی بوده بلکه سعودی‌ها بعد از شش سال جنگ در یمن که برای این کشور جز ویرانی و کشتار نداشته، به این پیشنهاد تن داده‌‌اند.

نویسنده این  رسانه انگلیسی می‌نویسد عربستان سعودی تحت فشار ایالات متحده آمریکا مجبور شده است این طرح آتش بس‌ ادعایی را مطرح کند.

در این گزارش آمده است: «محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی که در سال ۲۰۱۵ به عنوان وزیر دفاع سعودی حمله یمن را اعلام کرد، قطعا به این نتیجه رسیده است که جنگ در یمن را باخته است. حوثی‌ها [انصارالله] در شمال یمن قدرتمند شده‌آند و تهران به یک بازیگر خارجی تبدیل شده است. آن هم زمانی که ریاض بیش از ۱۰۰ میلارد دلار هزینه کرده و [در عوض] برای نشان دادن خود، تصویر دیپلماتیک تخریب شده به دست آورده است».

نویسنده این گزارش بر اساس مشاهدات خود بر گیاه و برگ خواری یمنی‌ها برای زنده ماندن در نتیجه این جنگ شش ساساله بر یمن صحه می‌گذارد و می‌نویسد:‌ «این حوادث تلخ به این سادگی از ذهن من زدوده نخواهد شد. معتقدم این حوادث و [تصاویر آن در ذهن من] تا آخر عمر با من همراهی خواهد کرد».

براساس این گزارش، آمریکا به عنوان شریک عربستان سعودی، بر گلوی بن سلمان فشار می‌‌‌آورد. آن هم بعد از آنکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که فروش تسلیحات مربوط به ریاض را در ماه فوریه متوقف خواهد کرد؛ اظهاراتی که عربستان سعودی مجبور شد به «دردسر بیفتد و ابتکار صلح را [ارائه دهد]».

به دنبال این پیشنهاد در ۲۲ ماه مارس که از سوی وزیرخارجه سعودی مطرح شد، مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن و «تیموثی لیندر‌کینگ» فرستاده آمریکا در امور یمن با نمایندگانی از انصارالله یمن در عمان دیدار و گفت‌وگو کردند. ریاض علاوه بر آتش‌بس، پیشنهاد کاهش محاصره زمینی، دریایی و هوایی نیز داده است.

براساس این گزارش، به رغم این پیشهاد ریاض بسیاری از یمنی‌ها هنوز هم تأثیر مخرب درگیری را احساس می‌کنند و معتقدند که پیشنهاد عربستان سعودی به طور ناگهانی مشکلات این کشور را کاهش نخواهد داد.

فیوتن به نقل از یمنی‌ها می‌نویسد، آن‌ها از شنیدن خبر پیشنهاد صلح و آتش بس در یمن خوشحال هستند ولی نگرانی آن‌ها از این بابت است که ریاض به تعهدات خود عمل نکند.
برچسب ها: یمن بن سلمان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
فشار به سعودی و پایان جنگ یمن نظر بایدن جان جان است!!!!