جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۰
عمویی به المسیره:

بازگشت گام به گام به برجام از نظر ما مردود است

شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 758907
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با یک شبکه یمنی ضمن تأکید بر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مردود بودن بازگشت تدریجی آمریکا به برجام، گفت که واشنگتن باید خسارت‌های وارد شده به ایران را جبران کند.
بازگشت گام به گام به برجام از نظر ما مردود است
به گزارش جهان نيوز، «ابوالفضل عمویی»‌ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران، امروز (شنبه)، در گفت‌و‌گو با شبکه یمنی المسیره به موضوع بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران پرداخت.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در این خصوص گفت: «آمریکا مسئول بحران کنونی اجرای تعهدات مندرج در توافق هسته‌ای است با توجه به اینکه این کشور در سال ۲۰۱۸ از توافق خارج شد و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرد».

ابوالفضل عمویی ادامه داد: «آمریکا همچنین مانع این شد که دیگر کشورها نیز به اجرای تعهدات خود پایبند باشند تا جایی که این کشور توافق هسته‌ای را از فواید اقتصادی آن برای ایران تهی کرد».

عمویی افزود: «ایران با استناد به بند ۲۶ و ۳۶ توافق هسته‌ای، تعهدات خود را به صورت قانونی کاهش داد. گام‌های ایران در خصوص کاهش تعهدات، قانونی و در چارچوب توافق هسته‌ای است زیرا این طرف آمریکایی بود که از آن خارج شد».

وی همچنین اظهار داشت: «گام آمریکا در بازگشت به توافق هسته‌ای عقب‌نشینی از تصمیم اشتباه خروج از توافق می‌باشد. سیاست فشار اقتصادی حداکثری تحمیل شده علیه ایران طبق اعتراف خودشان شکست خورده است و باید تحریم‌ها به طور کامل ملغی و خسارت‌ها جبران شود».

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: «آمریکا باید به تعهدات مندرج در توافق [هسته‌ای] در مرحله نخست پایبند باشد و تحریم‌ها را به‌ صورت ملموس بردارد. توافق هسته‌ای بر رفع ۸۰۰ محدودیت برای لغو تحریم‌ها‌ تأکید داشت که  حدود ۸۰۰ محدودیت دیگر در زمان دولت ترامپ وضع و [به آن اضافه شد] از این رو تمام محدودیت‌هایی تحریمی که تعداد آن به ۱۶۰۰ مورد می‌رسد، می‌بایست لغو شود».

عمویی در پایان تأکید کرد: «بازگشت تدریجی و گام به گام به توافق از نظر ما مردود است زیر این طرف مقابل بود که مرتکب اشتباه شد و اوست که باید این خطا را تصحیح کند».

نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و به ریاست «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی از سوی «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته به صورت مجازی برگزار و توافق شد که ادامه مذاکرات را روز سه‌شنبه (۱۷ فروردین) ماه در وین به صورت حضوری از سر گرفته شود.

دیروز نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گزارش کرد که قرار است آمریکا هم در همان زمان نشست در وین حضور یابد. در همین خصوص «سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه در اظهاراتی با بیان این که در نشست سه شنبه در وین صرفا اعضای کنونی برجام حضور خواهند داشت، تصریح کرد: آمریکا در هیچ نشستی که ایران در آن حضور داشته باشد از جمله نشست کمیسیون مشترک برجام حضور نخواهد داشت و این قطعی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
شما وامثال شما از اول هم برجام برایتان مردود بود
Iran, Islamic Republic of
شرط ملت ایران برای بازگشت آمریکا به برجام برداشته شدن کلیه تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن توسط ایران است. هیچ مسئولی حق ندارد حاشیه درست کند و مواضعی بگیرد که موجب دوصدایی بشود.
Iran, Islamic Republic of
وزیر خارجه انگلستان گفته گسترش تسلیحات برای امنیت کشورش امری لازم است ولی جماعت اصلاح‌طلب در داخل کشور می‌گویند ایران موشک می‌خواهد چه کند! این نوع موضع‌گیری‌های ذلیلانه بو دار است و باید هوشیار بود.
Iran, Islamic Republic of
همکاری‌های ایران و چین اثر تحریم‌های آمریکا را کاهش می‌دهد
Iran, Islamic Republic of
توافق هسته ای و برجام به نفع ایران و کشور ایران نیست و تاکنون نبوده است.
Iran, Islamic Republic of
ادعای وزیر خارجه فرانسه: ایران نباید توافق هسته‌ای را بار دیگر نقض کند
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک از سال 1332 تاکنون بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در داخل و خارج این کشور است.
Iran, Islamic Republic of
مذاکره با آمریکا جنایتکار شماره یک بی‌فایده است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا ی جنایتکار از ذرب بیرون رانده شده مواظب با شید با حیله و نیرنگ از پنجره وارد نشود