پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

آخرین وضعیت پرونده ترور شهید سلیمانی

شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 758862
قرار است در قالب یک کمیته مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و عراق، فرآیند رسیدگی به پرونده ترور شهید سلیمانی هر چه جدی‌تر و سریع‌تر پیگیری شود.
آخرین وضعیت پرونده ترور شهید سلیمانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، علی باقری‌کنی، دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به آخرین جزئیات از پیگیری‌های بین‌المللی پرونده ترور شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: در مورد پرونده شهید سلیمانی، دادسرای بین‌المللی تهران مسئولیت پیگیری دارد، از ابتدا هم این مسیر را طی کرده و اکنون هم در مرحله تکمیل کیفرخواست است.

وی ادامه داد: روند دیگری را در همکاری با عراقی‌ها شروع کرده‌ایم چرا که عراقی‌ها به دلیل اینکه این جنایت در کشور آنها رخ داده و شهروندان آنها در این جنایت مورد هدف بوده و شهید شده‌اند، در این زمینه صلاحیت پیگیری دارند.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: یک راه پیگیری دیگری هم وجود دارد که ایران و عراق باید با هم پیگیری کنند و در سفر آیت‌الله رئیسی به عراق هم به این موضوع توجه شد؛ آن هم همکاری مشترک دو کشور در قالب یک کمیته مشترک است.

باقری‌کنی بیان کرد: در این راستا کمیته مشترکی تشکیل شده و از طرف عراق، معاون دادستان کل و از طرف ایران، معاون دادستان تهران در این کمیته نماینده هستند.

وی گفت: قرار است در قالب یک کمیته مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و عراق، فرآیند رسیدگی به پرونده ترور شهید سلیمانی هر چه جدی‌تر و سریع‌تر پیگیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
داعش نماینده رسمی آمریکا در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان است.
اولویت ما اکنون مبارزه در برابر آمریکا است.