کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر خارجه عربستان:

رابطه با اسرائیل بسیار سودمند است!

14 فروردين 1400 ساعت 11:31

وزیر خارجه عربستان در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره وعده تسهیل پروازها از تل‌آویو به مکه و احتمال توافق زودهنگام برای عادی‌سازی روابط بین دو طرف، گفت که نمی‌دانم که آیا این اتفاق به زودی خواهد افتاد یا خیر اما گزینه عادی‌سازی قطعا روی میز است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایلنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در واکنش به اظهارات «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره وعده تسهیل پروازها از تل‌آویو به مکه و احتمال توافق زودهنگام برای عادی‌سازی روابط بین دو طرف، گفت که نمی‌دانم که آیا این اتفاق به زودی خواهد افتاد یا خیر.

بن فرحان گفت: «طبیعتا گزینه عادی‌سازی روابط روی میز وجود داد و از سال ۲۰۰۲ مطرح شده که موسوم به ابتکار صلح عربی است و حتی پیش از این نیز عربستان ابتکار عملی را در سال ۱۹۸۲ مطرح کرد که چشم‌اندازهای عادی‌سازی کامل و جامع با اسرائیل را در مقابل سازش عادلانه در پرونده فلسطین ترسیم کرده بود». 

وی مدعی شد که عادی‌سازی جایگاه اسرائیل در منطقه فواید بیشماری را برای سراسر منطقه به دنبال خواهد داشت و در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی بسیار مفید خواهد بود.

بن‌فرحان درباره موافقت عربستان با انجام پروازهای مستقیم حج از تل‌آویو به مکه گفت که در این‌باره موافقت نکرده‌ایم اما چنانکه تاکید کردم، اگر در پرونده فلسطین و اسرائیل پیشرفتی حاصل شود، می‌توانیم امیدوار باشیم که از ساکنان سرزمین‌های اشغالی نه تنها مسلمانان بلکه از هر دین و آیینی که باشند، استقبال می‌کنیم اما پیش از هر چیز، خواستار پیشرفت در روند صلح هستیم.


کد مطلب: 758849

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/758849/رابطه-اسرائیل-بسیار-سودمند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com