کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرگ ۷ نفر بر اثر تزریق واکسن آسترازنکا

14 فروردين 1400 ساعت 11:21

طبق گفته مقامات بهداشتی انگلیس، تاکنون ۷ نفر بر اثر تزریق واکسن کرونای آسترازنکا جان خود را از دست داده و ۲۳ نفر با لخته شدن خون مواجه شده‌اند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، طبق گفته مقامات کشور انگلیس 7 نفر بر اثر تزریق واکسن کرونای "آسترازنکا" و لخته شدن خون در بدن جان خود را از دست دادند.

پایگاه خبری "گاردین" در این باره نوشت: طبق آخرین آمار "آژانس تنظیم داروها و محصولات بهداشتی" (MHRA) در انگلیس 22 گزارش مربوط به لخته شدن خون در مغز به نام "ترومبوز سینوس وریدی مغز" (CVST) بوده که همراه با تعداد پلاکت پایین همچنین 8 گزارش از سایر مشکلات لخته شدن خون با پلاکت پایین تا 24 مارس است؛ از این 30 نفر گزارش شده, 7 نفر بر اثر تزریق واکسن کرونای "آسترازنکا" جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین طبق گفته این آژانس 2 گزارش "ترومبوز سینوس وریدی مغز" (CVST) در بین دریافت‌کنندگان واکسن کرونای "فایزر" در انگلیس به ثبت رسیده که با پلاکت پایین خون همراه نبوده است. 

با وجود این گزارش‌ها, کارشناسان بیان می‌کنند که تعداد موارد گزارش شده کم است و فواید واکسن بسیار بیشتر از خطرات آن است.

نگرانی در مورد گزارش‌های لخته شدن خون در هفته‌های اخیر بر اثر تزریق واکسن کرونای "آکسفورد ــ آسترازنکا" افزایش یافته است؛ (MHRA) و آژانس دارویی اروپا (EMA) گفته‌اند که ثابت نشده است این حوادث ناشی از تزریق واکسن است و فواید واکسیناسیون بیش از خطرات است اما EMA گفت که هشدار در مورد چنین رویدادهایی در اطلاعات واکسن وجود دارد تا تحقیقات ادامه یابد.

در حال حاضر برخی از کشورهای جهان تزریق این واکسن را به سنین بالای 60 سال محدود کرده و از تزریق همگانی آن ممانعت به عمل می‌آورند.


کد مطلب: 758844

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/758844/مرگ-۷-نفر-اثر-تزریق-واکسن-آسترازنکا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com