کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بررسی آخرین دیدارهای تیم های ایرانی در عربستان؛

خاطره تلخ حضور ایرانی ها در خاک آل سعود

مشرق , 19 فروردين 1400 ساعت 16:00

به زودی و طی هفته های آتی بار دیگر نمایندگان کشورمان پس از قریب به ۶ سال باید بار دیگر در خاک عربستان به میدان بروند.


گروه ورزش جهان نیوز: با تصمیمات جدید AFC مرحله گروهی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا در گروه های چهارگانه منطقه غرب آسیا به صورت متمرکز در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. در این بین با اعطای میزبانی به کشور عربستان سعودی شرایط به گونه‌ای رقم خورده که دو تیم فولاد خوزستان و استقلال باید برای برگزاری دیدارهای‌شان راهی این کشور شده و مسابقات‌شان را در خاک آل سعود برگزار کنند. این در حالی است که این کشور درگیر جنگ با کشور یمن است و به لحاظ امنیتی یکی از کشورهای ناامن منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.

*۵سال و ۱۰ ماه پیش
فارغ از شرایط این کشور برای میزبانی این رقابتها و لابی گری هایی که در این دوره صورت گرفته تا شیخ سلمان بحرینی میزبانی را به شیخ سلمان آل سعودی بدهد بررسی اینکه آخرین بار چه تیمی از کشورمان در خاک عربستان به میدان رفته مشخص می کند که از آخرین بازی یک تیم ایرانی در خاک آل سعودی ۵ سال و ۱۰ ماه و ۹ روز می‌گذرد.

*لیگ قهرمانان ۲۰۱۵
آخرین دوره ای که نمایندگان کشورمان در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا راهی عربستان شده و یکی از دو بازی رفت و برگشت را در آن کشور برگزار کردند به فصل ۲۰۱۵ این مسابقات برمی گردد و آخرین تیم ایرانی هم تیم نفت تهران بود.



*گروه A؛ صعود پرسپولیس
در آن سال در گروه A مسابقات و در تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۱۵ تیم النصر در خانه با نتیجه ۰-۳ پرسپولیس را شکست داد ولی در نهایت پرسپولیس در گروه خود دوم شد و همراه با تیم لخویا که حالا به الدحیل تغییر نام داده به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت.


*گروه B؛ صعود نفت تهران
در گروه B و در تاریخ ۷ آوریل ۲۰۱۵ الشباب میزبان نفت تهران بود که در پایان با ۳ گل مغلوب شاگردان علیرضا منصوریان شد. در آن دیدار وحید امیری، امیرارسلان مطهری و رضا علیاری ۳ گل نفت تهران را به ثمر رساندند. در پایان تیم نفت در رده دوم گروه خود پس از العین امارات به دور بعد صعود کرد. العین در پایان آن فصل عنوان نایب قهرمانی مسابقات را از آن خود کرد.

*گروه C؛ حذف فولاد
در گروه C تیم فولاد در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۵ در زمین الهلال به میدان رفت و در پایان با حساب ۰-۲ مغلوب این تیم قدرتمند عربستانی شد. فولاد این فصل هم باید در خاک آل سعودی به میدان برود. این تیم در آن فصل در گروه خود سوم شد و از راهیابی به دور یک هشتم بازماند.

*گروه D؛ حذف تراکتور
در گروه D و در تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۱۵ تیم تراکتور مهمان الاهلی عربستان بود که با نتیجه ۰-۲ به این تیم باخت. تراکتور هم در پایان موفق به صعود از گروه خود نشد و با حذف از ادامه رقابتها بازماند.

*آخرین مسابقات در خاک آل سعودی
اما این دیدارها آخرین دفعاتی نبود که نمایندگان کشورمان در خاک آل سعودی به زمین رفته بودند. بلکه با صعود دو تیم از کشورمان به دور یک هشتم تیم های پرسپولیس و نفت تهران به ترتیب با دو تیم الهلال و الاهلی رودررو شدند و برای برگزاری دیدارهای برگشت باید راهی عربستان می شدند.

*حذف پرسپولیس
این دو تیم در تاریخ سه شنبه ۵ خرداد در ورزشگاه خانگی الهلال به دیدار هم رفتند که در پایان پرسپولیس با شکست سنگین ۰-۳ در مجموع دو دیدار ۱-۳ به این تیم باخت و از ادامه رقابتها بازماند. پرسپولیس الهلال را در تهران با حساب ۰-۱ شکست داده بود اما این آخرین بازی ایرانی ها در خاک عربستان نبود.


*حذف نماینده عربستان در آخرین مسابقه
اما آخرین بار که یک تیم از ایران در خاک عربستان به میدان رفت به تاریخ چهارشنبه ۶ خرداد یعنی ۵ سال و ۱۰ ماه و ۹ روز پیش برمی گردد که نفت تهران مهمان تیم الاهلی بود. نماینده کشورمان در آن دیدار با نتیجه ۲-۱ مغلوب حریف شد. هر دو گل الاهلی در آن مصاف را عمر سوما زد که هنوز هم برای این تیم بازی می کند و در گروه استقلال قرار دارد. تک گل نفت تهران را هم لی اندرو پادوانی زد که در مجموع دو بازی رفت و برگشت تیم نفت به دور یک چهارم صعود کرد تا در آخرین رویارویی تیم های کشورمان با عربستانی ها در خاک آن کشور یکی از تیم های آل سعودی را حذف کرده باشیم.


کد مطلب: 758830

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/758830/خاطره-تلخ-حضور-ایرانی-خاک-آل-سعود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com