کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاشت مو به روش ترکیبی چگونه انجام می‌شود؟

14 فروردين 1400 ساعت 8:35


کاشت مو به روش ترکیبی یکی از جدیدترین روش های کاشت مو است. همانطور که از نام این روش کاشت مشخص است، ترکیبی بین روش FIT و روش FUT است. کاشت ترکیبی برای کسانی که طاسی بیشتری دارند، مناسب است.

کسانی که جلوی سر به همراه بالای سر آنها دچار طاسی شده است می‌توانند روش ترکیبی را برای کاشت انتخاب کنند.

در این حالت قسمت اعظمی از سر دچار کچلی شده است. پس بهتر است برای اینکه ناحیه به خوبی پوشش داده شود، از گرفت‌های بیشتری استفاده شود. استفاده از گرفت ها و موهای بیشتر باعث می شود تا تراکم بیشتری در سر بوجود بیاید. مردان معمولا به دو علت طاسی سر را تجربه می‌کنند. یکی از دلایل آن ریزش ژنتیکی و دلیل دیگر الگوی طاسی مردانه است. حتما برای شما هم سوال است که الگوی طاسی مردانه به چه معناست؟

در واقع الگوی طاسی مردانه نوعی بیماری ژنتیکی محسوب می‌شود. عامل این بیماری DHT یا همان دی‌هیدروتستوسترون است. DHT خیلی راحت به فولیکول های مو اتصال پیدا می‌کند. به این ترتیب باعث می‌شود تا موها به مرور زمان کوتاه شوند. این کوتاهی باعث می‌شود تا تار موها هم به مرور نازک شوند. طی مدت زمانی طاسی بوجود می‌آید.

چگونگی جلوگیری از ریزش موی ارثی
زمانی که موهای شما دچار ریزش می شود، بهترین درمان همان کاشت مو است. کاشت مو هم مانند همه عمل‌های زیبایی دیگر دارای روش های مختلفی است. تفاوت اصلی در همه وش های کاشت مو، چگونگی برداشت فولیکول مو از سر است. همانطور که می‌دانید دو روش برای کاشت مو وجود دارد. روش FIT و FUT از انواع روش های کاشت مو هستند.

تفاوت این دو روش هم در نوع و چگونگی برداشت فولیکول مو از قسمت بانک مو است. در روش FIT فولیکول های مو را به صورت جدا جدا و تک به تک برداشت می‌کنند. سپس آنها را در قسمت گیرنده قرار می‌دهند. اما در روش FUT از یک نوار به نسبت باریک که عرض 2 سانتی متری دارد، کمک می‌گیرند. حداکثر فولیکول‌های مو را از قسمت پشتی سر جدا می‌کنند. به این روش برداشت نواری هم می‌گویند.

 



مزایای کاشت مو به روش ترکیبی

1) در روش ترکیبی، کاشت مو بسیار راحت انجام می‌شود.

2) در یک جلسه کاشت مو انجام می شود. در نتیجه در وقت صزفه جویی می‌شود.

3) در این روش شاهد بیشترین تراکم مو خواهیم بود.

4) حدود 5000 فولیکول مو را می توان در یک جلسه برداشت کرد. سپس آنها ار در ناحیه ای که دچار ریزش شده است، کاشت.

داوطلبین کاشت موی ترکیبی
همانطور که گفتیم کسانی که دچار ریزش موی شدیدی شده‌اند، بهتر است روش ترکیبی را برای کاشت مو انتخاب کنند. زیرا برای این که مناطق طاسی به خوبی پر شود، نیاز به گرافت‌های بیشتری است. در روش FUT و یا FIT نمی‌توان این حجم از گرافت را تهیه کرد. اما ترکیب این دو روش بسیار کارآمد در این مواقع است. در ادامه به طور دقیق‌تر می‌گوییم که چه کسانی باید از روش ترکیبی کاشت مو استفاده کنند. روش ترکیبی در صورتی روش مناسب و خوبی است که متقاضی برای این کار به درستی انتخاب شود. برای بیماری که تنها شقیقه هایش کمی خالی شده است، روش ترکیبی نمی‌تواند روش خوبی باشد. زیرا روش‌های دیگر هم می‌توانند این حجم از خالی بودن را پر کنند. مثلا کسی که پشت سرش که به عنوان بانک مو است، تنها 5 سانتی متر است نباید از این روش درمان کند.

1) کسانی که دارای طاسی بیش از حدی در سر خود هستند. در نتیجه نیاز به بیش از 4000 فولیکول مو دارند. در روش‌های FIT و FUT هر کدام به تنهایی نمی‌توانند این حجم از گرافت را تامین کنند.

2) بیمار نباید نسبت به تراشیدن مو و یا جراحی و ... ناراضی باشد.

3) بانک موی پشت سر متقاضی باید حداقل 7 تا 10 سانتی متر باشد. زیرا هم باید یک مقداری از آن حدود دو سانتی متر برای روش برداشت نواری نیاز است. مقداری دیگر هم باید وجود داشته باشد تا با روش FIT آن را برداشت کرد.

4) روشی بسیار با اطمینان و به صرفه است.

توجه داشته باشید که در حال حاضر متخصصان کمی هستند که تجربه خوب و بالایی در روش ترکیبی داشته باشند. پس قبل از اقدام کاشت مو به روش ترکیبی بهتر است یک کلینیک خوب و معتبر با پزشکان باتجربه و متبحر پیدا کنید. کلینیک رونیا یکی از معتبرترین کلینیک‌ها برای کاشت موی ترکیبی است. این کلینیک با چندین سال سابقه کاری بالا دارای بهترین متخصصین و پزشکان است.
 
چگونگی کاشت مو به روش ترکیبی
در روش ترکیبی ابتدا از روش FUT استفاده می‌شود. در واقع توسط این روش فولیکول های مو به روش برداشت نواری جدا می‌شوند. در مرحله بعدی از روش FIT برای افزایش حجم و تراکم موها استفاده می شود.
 
مراحل اولیه کاشت مو به روش ترکیبی
متقاضی باید ابتدا یک جلسه مشاوره با پزشک خود داشته باشد. پزشک در این جلسه به بررسی موهای متقاضی می‌پردازد. سپس پزشک تشخیص می‌دهد که متقاضی برای کاشت مو به روش ترکیبی شرایطش به چه صورتی است. در صورت تایید توسط پزشک، متقاضی باید برای آنالیز بانک موی خود اقدام کند. مناسب‌ترین خط موی رویش مو توسط پزشک انتخاب می‌شود. در این حالت ظاهری بسیار طبیعی در سر ایجاد می‌شود. هنگام آنالیز بانک مو چندین مورد بررسی می‌شود. در ناحیه بانک مو، خط برداشت نواری توسط پزشک تعیین می‌شود. یک بی حسی استاندارد در قسمت بانک موی بیمار انجام می‌شود. سپس برداشت نواری توسط متخصص شروع می‌شود. در نهایت ناحیه ای که گرافت از آن برداشت شده است بخیه زده می‌شود. حالا بیمار باید برای کاشت گرافت‌های برداشت شده آماده شود. در ادامه جراح و متخصص مو از نوار برداشت شده، فولیکول‌ها را زیر میکروسکوپ با دقت جدا می‌کند. سپس ناحیه گیرنده در سر بیمار برای کاشت گرافت ها آماده می‌شود.

مرحله بعدی: در مرحله بعدی، بعد از اینکه روش FUT به پایان رسید. بیمار باید برای کاشت مو به روش FIT آماده می‌شود. در این مرحله تراکم موی بیمار مهم ترین مسئله است. در این مرحله گرافت های مو به صورت تکی جدا می‌شوند. تعداد گرافت های جدا شده در روش FIT حدود 1000 گرافت باید باشد. گرافت‌ها در بین موهای کاشته شده، کاشت می‌شوند. به این حالت تراکم مو بیشتر می‌شود.
 
معایب کاشت مو ترکیبی
اگر به معایب کاشت مو به روش FUT دقت کرده باشید، متوجه می شود که به روش ترکیبی هم همان معایب وجود دارد. زیرا بیشتر موهای برداشت شده در روش ترکیبی به همان روش FUT انجام می‌شود. مهم ترین مشکل و مسئله‌ای که در کاشت مو به روش ترکیبی وجود دارد، ایجاد زخم است. زخم‌ها بر اثر انجام روش FUT ایجاد می‌شوند. البته برای بر طرف کردن این مشکل هم راه حلی وجود دارد. تعدادی موها را روی همین زخم ها می کارند تا چیزی مشخص نشود. این کار بستگی به مهارت پزشک متخصص دارد. اگر جراح این کار را به خوبی انجام ندهد، کار تمیز پیش نمی‌رود. در نتیجه متقاضی در نهایت از کاشت مو رضایت نخواهد داشت.
 
هزینه کاشت مو به روش ترکیبی چه مقدار است؟
معمولا هزینه کاشت مو اولین سوالی است که به ذهن شما خطور می‌کند. این روش برای تعیین قیمت نیاز به بررسی دارد. متخصص باید در جلسه مشاوره تعداد گرافت های مورد نیاز را بررسی کند. سپس با توجه به این موضوع قیمت کاشت مو به روش ترکیبی را مشخص کند. هر چقدر تعداد گرافت های مورد نیاز بیشتر باشد، مشخص است که هزینه هم بیشتر می شود. پس ممکن است قیمت کاشت مو به روش ترکیبی برای هر فرد متغیر باشد. این موضوع تنها توسط پزشک متخصص تعیین می‌شود.
 
انتخاب پزشک متخصص کاشت مو به روش ترکیبی
توجه داشته باشید که پزشک متخصصی که انتخاب می‌کنید، در هر دو روش FIT و FUT تخصص کافی داشته باشد. مهارت پزشک در این کار حرف اول را می‌زند. متخصص باید مزایا و معایب و مشکلات در هر دو روش را به خوبی بداند. پزشک باید تجربه و مهارت کافی در انجام روش FUT داشته باشد. زیرا در غیر این صورت نمی تواند جای زخم های ناشی از این روش را به خوبی پوشش دهد. ظرافت در کاشت مو بسیر اهمیت دارد. جراح باید بتواند به خوبی ظرافت را ایجاد کند. به فولیکول و گرافت های اطراف مو آسیب و صدمه‌ای وارد نکند. شناخت روش FIT هم بسیار حائز اهمیت است. پزشک باید بداند چه میزانی از گرافت‌های مو را از پشت سر برداشت کند تا بانک مو خالی نشود. پس با این اطلاعات متوجه شدیم که روش ترکیبی زمانی به خوبی انجام می‌شود که توسط یک پزشک و جراح باتجربه انجام شود. پزشکان کلینیک رونیا دارای سال ها تجربه در زمینه کاشت مو به روش ترکیبی هستند.


کد مطلب: 758811

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/758811/کاشت-مو-روش-ترکیبی-چگونه-انجام-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com