جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵

مسافرت ۱۵۰۰۰ بیمار کرونایی در ایام نوروز

چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۳
کد مطلب: 758722
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به ممنوعیت تجمع در پارک‌های شهرهای قرمز و نارنجی در روز طبیعت گفت: در ایام نوروز، بیش از ۱۵ هزار مسافر با تست کرونای مثبت، به مسافرت رفته‌اند.
مسافرت ۱۵۰۰۰ بیمار کرونایی در ایام نوروز
به گزارش جهان نيوز، دکتر علیرضا رئیسی درگفت‌وگویی تلویزیونی با بیان این‌که در بسیاری از استان‌های کشور مسافرت‌ها صورت گرفته است، اظهار داشت: بالا رفتن تعداد شهرهای قرمز و نارنجی شروعی برای افزایش تعداد بیماران مبتلا به کروناست و پیش‌بینی می‌شود که بعد از یک هفته افزایش شدیدتری نیز خواهیم داشت.

وی افزود: 117 شهر نارنجی و قرمز داریم که نسبت به روزهای گذشته تعدادشان دو و نیم برابر شده است و فکر می‌کنم در روزهای آتی شهرهای نارنجی و قرمز بیشتری خواهیم داشت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره سفرهای نوروزی تصریح کرد: بیش از 15 هزار نفر کرونا مثبت داشته‌ایم که با وجود اطلاع از مثبت بودن تست کرونایشان اقدام به مسافرت در ایام نوروز کرده‌اند که بیماری را در سراسر کشور منتشر کرده‌اند.

رئیسی متذکر شد: سوش غالب کرونا در کشور درحال تبدیل به ویروس جهش یافته انگلیسی است که این ویروس، تعداد افراد بیشتری را مبتلا می‌کند.

وی گفت: الان شهرهای زیادی در وضعیت زرد هستند اما در آستانه نارنجی شدن هستند، ما برای مدیریت کرونا، بیماریابی، تست کردن اطرافیان و ایزوله کردن بیماران را در دستور کار داریم.
رئیسی با هشدار نسبت به این‌که اگر هموطنان در روز سیزده بدر نکات بهداشتی را رعایت نکنند، وضعیت بدتری خواهیم داشت، تاکید کرد: در شهرهای قرمز و نارنجی تجمع در پارک‌ها در روز سیزده بدر ممنوع خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تا پنج یا 6 ماه دیگر با در دسترس قرار گرفتن واکسن کرونا و انجام واکسیناسیون، نسخه کرونا پیچیده می‌شود و باید مراقبت کنیم که در این مدت عزیزان‌مان را از دست ندهیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پاسخ به سئوالی مبنی بر علت برقراری پروازها از ایران به ترکیه بیان داشت: دو مرحله کنترلی وجود دارد، یکی اینکه افرادی که با تست پی‌سی‌آر منفی رفته‌اند اگر بیشتر از سه روز در ترکیه مانده‌اند باید مجدد تست کرونای منفی داشته باشند تا وارد کشور شوند. دوم آن‌که در فرودگاه ایران مسافران چک می‌شوند و اگر تست آنها مثبت شود، قرنطینه می‌شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا یادآور شد: اگر ببینیم که روند رفت و آمدها همچنان وجود دارد، احتمال لغو پروازها وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حق الناس گردنشونه ما که کرونا نداشتیم مسافرت نرفتیم اینا که داشتن رفتن و خدا میدونه حین سفر چند نفر و آلوده کردن
Iran, Islamic Republic of
بدترین جای کشور برای زندگی گیلانه تو صدر سفرها بود خدا موج کرونای بعد از تعطیلات و بخیر کنه
Iran, Islamic Republic of
راستی پزشک ها تو این ایام کجا مسافرت رفتند؟
Iran, Islamic Republic of
خیلی از پزشکان از روز هفتم عید سر کار بودن امسال اولین سالی بود که مطبها هفتم هم باز بودن اونم نه مطب پزشکان معمولی مطب جراحان سرطان
حیدر
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کند مخترعین موبایل های تصویری و فضای مجازی رو که مردم دنیارو به کثافت کشید