پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲؛ دومین پیروزی قاطعانه ترکیه و اولین برد هلند

يکشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 758579
دیدارهای هفته دوم از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره اروپا با پیروزی تیم‌های ملی ترکیه و هلند پیگیری شد.
نتایج دیدارهای شب گذشته انتخابی جام‌ جهانی
به گزارش جهان نيوز، در ادامه بازی‌های نخستین شب از هفته دوم بازی‌‌های مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، شنبه شب 4 بازی دیگر برگزار شد که در مهمترین آنها تیم‌های ملی ترکیه و هلند برابر رقبا به برتری رسیدند.

بر اساس گزارش تسنیم، در گروه G ترکیه میزبان خود نروژ را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد. اوزان توفان در دقایق 4 و 59 و سویونکو در دقیقه 28 گل‌های دومین برد متوالی ترکیه‌ای در این رقابت‌ها را به ثمر رساندند تا این تیم با 6 امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به مقدونیه صدرنشین جدول بماند. ترکیه پیش از این با نتیجه 4 بر ٢ هلند را شکست داده بود.

نروژ، تیمی ارلینگ هالند ستاره دورتموند و مارتین اودگارد، ستاره آرسنال را هم در اختیار دارد با قبول اولین شکستش با 3 امتیاز به رده چهارم سقوط کرد. 

در دیگر بازی مهم این گروه تیم ملی هلند اولین پیروزی خود را با تحمیل شکست 2 بر صفر به لتونی کسب کرد. استیون برگویس در دقیقه 32 و لوک دیونگ در دقیقه 69 گل‌های هلند را در به ثمر رساندند. هلند با این پیروزی 3 امتیازی شد و به رده سوم صعود کرد.

همچنین در گروه H کرواسی، نایب قهرمان جام جهانی 2018، با تک گل دقیقه 40 ماریو پاسالیچ میهمان خود قبرس را شکست داد و ضمن کسب اولین پیروزی‌اش با 3 امتیاز به رده سوم جدول صعود کرد. قبرس هم با یک امتیاز در رده پنجم است. در این گروه تیم‌های روسیه، اسلوونی هر دو با 6 متیاز و برحسب تفاضل گل به ترتیب در رده‌های اول و دوم قرار دارند.

در آخرین بازی هم از گروه E تیم ملی بلاروس میهمانش استونی را با نتیجه 4 بر 2 از پیش رو برداشت و با کسب اولین پیروزی‌اش با 3 امتیاز به رده دوم جدول صعود کرد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *