جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
منابع غربی:

کانال «سوئز» حداقل تا یک هفته دیگر مسدود است

جمعه ۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب: 758494
منابع غربی اعلام کردند که تلاش ها برای باز کردن کانال «سوئز» ادامه دارد اما انتظار نمی رود که این کانال در کمتر از یک هفته دیگر فعالیتهای خود را از سَر بگیرد.
کانال «سوئز» حداقل تا یک هفته دیگر مسدود است
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، منابع غربی از تداوم تلاش‌ها برای بازگشایی کانال سوئز خبر دادند. این منابع اعلام کردند که تلاش‌ها برای خارج کردن کشتی غول پیکری که از سه‌شنبه گذشته مسیر کانال سوئز را بسته است، حداقل تا روز چهارشنبه آینده به طول خواهد انجامید.

بر اساس این گزارش، منابع غربی همچنین عنوان کرده‌اند: عملیات خارج کردن کشتی ۲۰۰ هزار تُنی حداقل یک هفته و شاید هم بیشتر زمان می‌برد در حالی که در ابتدا تصور می‌شد برای تحقق این مهم، دو روز بیشتر زمان نیاز نیست.

منابع مذکور اعلام کردند: تلاش‌ها از سه شنبه گذشته تاکنون راه به جایی نبرده است، زیرا یدک‌کش‌ها و تجهیزات در مقایسه با حجم نفتکش غول پیکر، کارساز نبوده اند. این منابع افزودند که بیش از ۲۴۰ کشتی حامل نفت و کالاهای مصرفی که ارزش آنها به میلیاردها دلار می‌رسد، منتظر عبور از کانال سوئز هستند.

گفتنی است، کشتی «اِور گرین» تایوان با وزنی حدود ۲۲۰ هزار تُن و طول ۴۰۰ متر روز سه‌شنبه هنگام عبور از تنگه سوئز به مشکل خورد و باعث شد این تنگه مسدود شود. مبدأ کشتی چین و مقصد آن روتردام اعلام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *