پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

رونالدو به رکورد اسطوره ایران می‌رسد؟

چهارشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۶:۰۶
کد مطلب: 758326
تیم ملی فوتبال پرتغال سه بازی متوالی در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی در پیش دارد و همه نگاه‌ها به «کریستیانو رونالدو» برای شکستن رکورد آقای گلی علی دایی است.
رونالدو به رکورد اسطوره ایران می‌رسد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، تیم ملی فوتبال پرتغال روزهای ۵، ۸ و ۱۰ فروردین در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به ترتیب به مصاف آذربایجان، صربستان و لوکزامبورگ بازی می‌کند. این سه بازی نسبتاً ساده باعث شده است تا نگاه تمام رسانه‌های دنیا به رکورد گل‌های ملی علی دایی و کریستیانو رونالدو ستاره تیم ملی پرتغال باشد.

علی دایی اسطوره فوتبال ایران با ۱۰۹ گل آقای گل فوتبال جهان است و رونالدو تاکنون ۱۰۲ گل به ثمر رسانده است. ستاره پرتغالی برای رسیدن به رکورد علی دایی به هفت گل دیگر نیاز دارد.

روزنامه «مارکا» اسپانیا در مطلبی با عنوان «کریستیانو رونالدو در تعقیب یک رکورد تاریخی دیگر» به این موضوع پرداخت و نوشت: «رونالدو که در ۱۸ سالگی اولین بازی خود را با تیم ملی پرتغال در دیداری برابر قزاقستان در سال ۲۰۰۳ انجام داد، مایل نیست فرصت شکستن یک رکورد دیگر را از دست بدهد. اولین باری که رونالدو برای پرتغال گلزنی کرد، در مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۰۴ و مقابل یونان بود. از آن بازی برابر یونان، رونالدو گلزنی با پرتغال را متوقف نکرده است؛ با بالاترین میزان گل در سال ۲۰۱۹، یعنی ۱۴ گل. سال گذشته که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد، پرتغال فقط ۶ بازی انجام داد که رونالدو سه گل به ثمر رساند. هدف اصلی رونالدو کمک به تیم ملی خود برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است، اما احتمالاً او این کار را می‌کند در حالی که رکورد گل‌های بین المللی تاریخ را هم بشکند.»

سایت «اسپورت» اسپانیا هم در این ارتباط مطلبی را با تیتر «کریستیانو، یک قدم تا رکورد گلهای ملی فاصله دارد» منتشر کرد و نوشت: «رونالدو می‌تواند علی دایی فوتبالیست سابق تیم ملی ایران را به عنوان بازیکنی که بیشترین گل ملی را به ثمر رسانده است، پشت سر بگذارد. بازیکن پرتغالی که تاکنون برای کشورش ۱۰۲ گل به ثمر رسانده، در سه بازی بعدی با پرتغال به دنبال رسیدن به تعداد گل‌های علی دایی است که برای ایران ۱۰۹ گل زده است.»

این سایت در ادامه به بازی پرتغال با آذربایجان، صربستان و لوکزامبورگ اشاره کرده و نوشته است: «در این مسابقات، ستاره پرتغالی فرصتی عالی برای افزایش تعداد گل‌های خود خواهد داشت که به او اجازه می‌دهد تا به علی دایی در جدول گلزنان ملی نزدیک شود و یا حتی از آن پیشی بگیرد.»

کریستیانو رونالدو که با شماره ۷ شناخته می‌شود، طبق ادعای سایت ترانسفر مارکت در مجموع ۱۰۵۴ بازی ملی و باشگاهی، ۷۷۰ گل به ثمر رسانده است. او با به ثمر رساندن ۷ گل دیگر، نه تنها به رکورد علی دایی می‌رسد بلکه عدد ۷۷۷ گل را در کارنامه فوتبالی خود ثبت می‌کند و این موضوع هم برای او اهمیت ویژه ای دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کلی از گلهای علی دایی مدیون بازی با مالدیو است
Iran, Islamic Republic of
شک نکن رکوردش رو میشکنه...