جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تشدید ‌نظارت‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی

پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب: 757999
تولیت آستان قدس رضوی گفت: در موضوع انجام یا اجرا نشدن سفرهای نوروزی لازم است همه هموطنان پیرو مصوبات ستاد ملی کرونا باشند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
تشدید ‌نظارت‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی
به گزارش جهان نيوز، به نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در جلسه مشورتی خدمات سفر نوروز 1400 استان خراسان رضوی که با حضور مسئولان ارشد دستگاه‌های اجرایی استان و شهر مشهد به میزبانی آستان قدس رضوی در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، با بیان اینکه هر توفیقی در مجموعه آستان قدس و صحن و سرای رضوی حاصل می‌شود، مرهون همکاری تمام دستگاه‌ها مختلف استان و شهر بوده است، اظهار ‌داشت: دستگاه‌های مختلف استان حول نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد همکاری بسیار خوب و قابل تقدیری با آستان قدس در میزبانی از زائران حضرت رضا(ع) دارند.

وی د‌ضمن تأکید بر ضرورت اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا به محدودیت‌های سفر در ایام نوروز 1400 اشاره کرد و افزود: در موضوع انجام یا اجرا نشدن سفرهای نوروزی لازم است، همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید فرمودند، همه هموطنان پیرو مصوبات ستاد ملی کرونا باشند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، اما دستگاه‌های اجرایی مرتبط با زائران نیز باید آمادگی و پیش بینی‌های لازم را داشته باشند.

‌مروی بر ضرورت تشدید مراقبت‌ها و نظارت‌های بهداشتی حرم مطهر در ایام نوروز تأکید و خطاب به مسئولان اماکن متبرکه رضوی‌ گفت: باید در ایام نوروز با جدیت روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر ادامه یابد و به میزان افزایش جمعیت زائران، کمیت خدمات بهداشتی از توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده تا استقرار خادمان سلامت باید افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی عوامل مخل روند خدمت‌رسانی شایسته به زائران اشاره کرد و خواستار عزم جدی مسئولان برای مقابله با پدیده تکدی‌گری در حریم رضوی شد.

وی همچنین خواستار مدیریت قدرتمند و نظارت دقیق بر قیمت کالاها و خدمات در ایام نوروز شد و گفت: فرمانداری، سازمان تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های مربوطه باید با حضوری فعال و مدیریتی قوی بر بازار، قیمت کالاها و خدمات را در ایام نوروز کنترل کنند و فرصت سوء‌استفاده و گرانفروشی را از سوءاستفاده‌گران بگیرند تا مبادا از این بابت برای مردم مشکلی ایجاد شود.

‌مروی با بیان اینکه زائران در مشهد باید از ابعاد مختلف احساس امنیت کنند، گرانفروشی را یکی از عوامل مخل احساس امنیت برای زائران دانست و گفت: نظارت و کنترل دقیق قیمت‌ها می‌تواند موجب آرامش و احساس امنیت اقتصادی برای زائران شود، لذا شرایط باید به‌گونه‌ای باشد که زائران احساس کنند در مشهد مدیریتی قوی و نظم و نسق حکم فرماست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *