جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بورس سال را سبزپوش تمام کرد/ روز خوب بانکی‌ها و سرخ‌پوشی خودرویی‌ها

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 757974
تابلوی بورس تهران در آخرین روز کاری سال 1399 سبزپوش شد.
بورس سال را سبزپوش تمام کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از اقتصادنیوز، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد 17 هزار و 182 واحدی به رقم یک میلیون و 307 هزار و 657 واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز هزار و 862 واحد بالا آمد و در سطح 439 هزار و 795 واحدی ایستاد.

همچنین شاخص کل فرابوس 162 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 990 واحد رسید. 
 

سهم‌های تاثیرگذار 
«فولاد»، «فارس» و «فملی» نمادهای بزرگ و شاخص ساز بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شپنا صدرنشین است و اپال و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز رافزا، کزغال و وسپهر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌‌ سبز بازار
در روز سبزپوشی تابلوی بورس، اغلب نمادهای گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری مانند وبصادر، وپست، وبملت و وتجارت رشد قیمت داشتند. در مقابل اکثری قریب به اتفاق نمادهایی خودرویی بازار مانند خودرو، خساپا و خگستر با افت ارزش مواجه شدند.
 
رشد ارزش معاملات بازار
امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 56 هزار و 744 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه 141 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز 12 درصد کاهش یافت و به رقم 6 هزار و 237 میلیارد تومان رسید.

رشد ارزش صف‌های فروش
در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز سه‌شنبه 52 درصد کاهش یافت و به رقم 295 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز 10 درصد افزایش یافت و هزار و 854 میلیارد تومان شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *