شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

کشف گونه ای جدید از کرونا در فرانسه

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب: 757954
وزارت بهداشت فرانسه از کشف گونه ای جدید از کرونا در این کشور خبر داد.
کشف گونه ای جدید از کرونا در فرانسه
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، وزارت بهداشت فرانسه از کشف گونه‌ای جهش یافته از کرونا در منطقه ای واقع در شمال غربی این کشور خبر داد.

وزارت بهداشت فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد گونه جدید کرونا در ناحیه «برتانی» (یکی از نواحی ۱۸ گانه فرانسه که در شمال غربی این کشور قرار دارد) مشاهده شده است؛ اما تا کنون مشخص نشده این گونه خطرناک‌تر است و یا قابلیت انتقال پذیری بالاتری دارد یا خیر.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فرانسه، هشت مورد از این گونه جدید کرونا در بیمارستانی در ناحیه برتانی این کشور کشف شد. بر اساس این گزارش، داده‌های اولیه نشان نمی‌دهد که این جهش جدید مسری‌تر و یا کشنده‌تر از ورژن‌های قبلی این ویروس باشند.

مقامات بهداشتی منطقه برتانی اعلام کردند: تحقیقات در خصوص مشخص کردن اینکه چطور این گونه در برابر واکسیناسیون و نیز پادتن‌های توسعه داده شده در طول ابتلا‌های سابق به کرونا واکنش نشان می‌دهد، به انجام خواهد رسید.

این در حالی است که فرانسه امروز از ابتلای ۲۹ هزار و ۹۷۵ مورد ابتلا به کرونا خبر داد که این رقم در مقایسه با آمار روز گذشته که ۶ هزار و ۴۷۱ مورد بود، نشانگر جهش بالای موارد ابتلا به کرونا در این کشور است.

پیشتر نیز خبر‌ها از وقوع جهش‌هایی از کرونا خبر داده بود که شناخته شده‌ترین آن‌ها گونه برزیلی، انگلیسی و آفریقای جنوبی این ویروس بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *