پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۵

ظریف: سرمای تحریم در آستانه زوال است

دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب: 757764
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مراسم نوروز ۱۴۰۰ گفت: سرمای کرونا. سرمای بیداد و سرمای تحریم امروز در آستانه زوال است.
ظریف: سرمای تحریم در آستانه زوال است
به گزارش جهان نيوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (دوشنبه) در مراسم نوروز ۱۴۰۰ که با حضور وزرای علوم و میراث فرهنگی و دیپلمات‌ها و سفرای خارجی مقیم تهران در محل وزارت امور خارجه برگزار شد، طی سخنانی ضمن خیرمقدم به حاضران در این مراسم، جشن نوروز را جشن ملی و جهانی، جشن فرهنگی، طبیعت و جشن نو شدن و خالی کردن قلبها از هر کینه، حسد و آز و جشن نو شدن طبیعت، نو شدن سال و نو شدن قرن و روز و جشن نوروز در جهان نوروز خواند.

وی افزود: نوروزی که امروز نه تنها از شبه قاره تا ترکیه و عراق و سوریه آن را جشن می گیرند، بلکه در جای جای جهان هر که با فرهنگ‌ حافظ، سعدی و فردوسی آشناست، هر که رومی را می شناسد نوروز را می شناسد، این روز را جشن می گیرد.

ظریف گفت: سرمای کرونا، سرمای بیداد، سرمای تحریم امروز در آستانه زوال است. امروز به همت دانشمندان، کرونا به یاری خدا ریشه کن خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: در یک سال گذشته باید یک درس از کرونا فراگرفته باشیم و اگر این یک درس را نیاموخته باشیم، این سال به هدر رفته است و درسی که فراگرفتیم این است که دنیا یک قدر قدرت دارد و آن ذات مقدس باریتعالی است.

ظریفزگفت: قدر قدرتی در جهان نیست، آنها که صدای قدرت نظامی، اقتصادی، علمی و فرهنگی و تبلیغاتیشان گوش فلک را پر کرده بود در مقابل این ویروس که به چشم نمی آید، زانو زده بودند.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: باید بپذیریم بعد از یک سال تحمل این درد و رنج که همه ما به هم پیوسته ایم و آینده همه ما جدایی ناپذیر است. باید بپذیریم همانطور که نیاکان ما در این سرزمین پاک به ما آموخته اند، باید شادی ها را تقسیم و در شادی و در غم یکدیگر شریک باشیم. 

وی گفت: باید بدانیم که پیشرفت در کنار عقب ماندگی، غنا در کنار فقر، ناامنی در کنار امنیت و صلح در کنار جنگ قابل جمع نیست، ارزش های امروز انسانی به هم پیوسته است و جهانی شدن به معنی جدایی ناپذیری همه ماست.

ظریف افزود: این نوروز است که به ما می آموزد با طبیعت همراه شویم. روز نو، آغاز بهار را بعنوان آغازی جدید هر سال برای خودمان سال جشن بگیریم و از خدا بخواهیم که همانگونه طبیعت را می چرخاند و همانگونه که زمستان را به بهار تبدیل می کند، همانگونه زندگی ما را نو کند و قلبهای ما را نو کند و کینه ها را از دلهای ما بزداید و خودپسندی و خودخواهی را دور کند و به ما بیاموزد که در یک کشتی نشسته ایم.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: آینده بشریت، آینده مشترک است. غم مشترک و درد مشترک، کرونا باید آموخته باشد که نمی توانیم با رنج یکدیگر شاد باشیم و نمی توانیم در ناامنی یکدیگر امنیت داشته باشیم.

به گزارش فارس، وزیر خارجه گفت: باید این نگرش های کهنه و پوسیده را با پایان قرن چهاردهم ما کنار بگذاریم. آغاز قرن پانزدهم گرچه دانشمندان نجوم می گویند سال آینده آغاز است ولی وقتی همه ما ۱۳۹۹ را به ۱۴۰۰ تبدیل می کنیم می دانیم که قرنی را پشت سر گذاشته ایم، قرنی که جنگ داشت،  قرنی که تحریم، نابرابری، بی عدالتی، و قرنی که احتکار واکسن داشت. این قرن را به کنار می گذاریم و وارد قرنی می شویم که همبستگی، همکاری، همراهی، عشق، دوستی و محبت به همراه دارد. 

 سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در ابتدای این مراسم نوروز را مظهر نو شدن عالم کبیر و صغیر خواند و افزود: آنچه امروز بعنوان فرهنگ نوروز می شناسیم، امرپز این تنوع و تکثر زیبا و چشم نواز در نوروز به تحول و نو شدن گره خورده است. از خدا می خواهیم فکر ما را به سمت تحولی به سوی همزیستی و دوستی تغییر دهد.

وی گفت: امیدوارم در سال جدید شاهد ریشه کن شدن ویروس کرونا و رویش مجدد تندرستی باشیم. نوروز یادآور آغاز و سرنوشتی مشترک برای انسان است. برای شما، مردم ایران. مردم منطقه و همه ملل، نوروزی توام با سلامتی، شادی و دوستی آرزو می کنم.

در این مراسم همچنین منصور غلامی وزیر علوم، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو نیز حضور داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
درود بر بزرگ مرد دولت و ستاره ی آسمان سیاست خارجی ایران جناب آقای دکتر ظریف( فارغ التحصیل از USA)..!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
نمی دونم به این نظر منفی بدم یا مثبت؟.
Iran, Islamic Republic of
تاریخ قاضی خوبی خواهد بود