کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا شهید رجایی به نعمت‌زاده حقوق نمی‌داد؟

25 اسفند 1399 ساعت 8:05

ایشان به آقای نوربخش و نعمت زاده گفت که شما حق ندارید حقوق بگیرید، پدران شما پولدار هستند و چرا باید از بیت المال حقوق بگیرد. این چنین روحیاتی است که در بین قلوب مردم ایجاد محبوبیت می‌کند.


گروه سیاسی جهان نیوز: در جریان گفت و گوی تفصیلی اخیر جهان نیوز با دکتر بادامچیان ایشان به خاطره‌ای از دوران نخست وزیری شهید رجایی اشاره کردند.

این خاطره را در ادامه خواهید خواند:
 
«امروز جامعه با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه است و مردم از برخی تبعبض‌هایی که در جامعه وجود دارد ناراضی هستند. یکی از این تبعبض ها حقوقی های نجومی است. مثلا یک مسئولی 60 میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرد، در حالی که درآمد ماهیانه فرد دیگری 1/5 میلیون تومان است. اصلا یکی از دلایلی که انقلاب شد برچیده شدن این چنین نابرابری‌هایی بود و وجود آن شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست.
 
چرا یک مسئولی حقوق نجومی می‌گیرد و بعد فرزند ایشان که از برکت همین ملت و انقلاب نماینده مجلس شده، می‌گوید این حق پدرم است. این کجا حق است، حق آن است که منطبق با ضوابط باشد. البته این نابرابری‌ها در بین همه مسئولان مصداق پیدا نمی‌کند.


 
پس اگر این طور نگاه کنیم شهید رجایی هم این حق را داشت که در زمان نخست وزیری حقوق بیست و چند هزار تومانی آن زمان را که چیزی در حدود 40 میلیون تومان امروز می‌شد، دریافت کند. اما ایشان زمانی که مسئول نخست وزیری شد، اول کاری که انجام داد این حقوق را به 4 هزار تومان کاهش داد، حقوق وزرا را هم که هفت هشت هزار تومان بود را به 4 هزار تومان کاهش داد.
 
برخی از افراد در آن زمان می‌گفتند که آقای نخست وزیر باید بیش از این ها حقوق بگیرد. اما شهید رجایی در پاسخ به آنان می‌گفت: به چه دلیل باید نخست وزیر حقوقش بیشتر باشد، مگر خرجش بیشتر است.
 
حتی ایشان به آقای نوربخش و نعمت زاده هم گفت که شما حق ندارید حقوق بگیرید، پدران شما پولدار هستند و چرا باید از بیت المال حقوق بگیرد. این چنین روحیاتی است که در بین قلوب مردم ایجاد محبوبیت می‌کند».

بیشتر بخوانید:
متن کامل گفتگوی تفصیلی جهان با اسدالله بادامچیان


کد مطلب: 757515

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/757515/چرا-شهید-رجایی-نعمت-زاده-حقوق-نمی-داد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com