پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

طنز سیاسی «چه کسی از آخوندها می‌ترسد؟»

شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب: 757490
مجموعه نمایش رادیویی «چه کسی از آخوندها می‌ترسد؟» از امشب روی آنتن می‌رود .
طنز سیاسی «چه کسی از آخوندها می‌ترسد؟»
به گزارش جهان نيوز، در بسته خبری امروز رادیو و تلویزیون خبرهایی همچونپخش مجموعه نمایش رادیویی "چه کسی از آخوندها می‌ترسد"، تفاهم‌نامه ساترا برای صیانت از حقوق کودکان، رئالیتی‌شوی جدید سعید ابوطالب در تلویزیون، بازگشت "قند پهلو" با حال و هوای کرونا، «بوسیدن روی ماه» با دوبله اسپانیایی و انتصاب جدید علی عسکری برای صدا و سیمای کیش به همراه جزئیات آمده است که در ادامه بخوانید:

«بوسیدن روی ماه» با دوبله اسپانیایی برای مخاطبان هیسپان‌تی‌وی
برنامه «سینمای ایران» شبکه هیسپان‌تی‌وی در این قسمت، به نمایش و بررسی فیلم «بوسیدن روی ماه» به کارگردانی و نویسندگی همایون اسعدیان می‌پردازد.

برنامه «سینمای ایران» که هر هفته با انتخاب و نمایش یک فیلم ایرانی برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان، به بررسی و تحلیل آن می‌پردازد، در این قسمت فیلم «بوسیدن روی ماه» اثر همایون اسعدیان را به مخاطبان اسپانیایی زبان علاقه‌مند به کسب اطلاعات درباره سینمای ایران معرفی می‌کند.

در «سینمای ایران» ابتدا بخش‌های کوتاهی از فیلم «بوسیدن روی ماه» پخش می‌شود تا مخاطبان با تم کلی فیلم آشنا شوند و در ادامه به مرور کارنامه هنری همایون اسعدیان پرداخته می‌شود. بعد از آشنایی مخاطبان با این فیلم ایرانی، اسوالدو کانالز، مجری برنامه با امین حکیم خواه، منتقد سینما درباره این فیلم به گفت‌وگو می‌پردازد و در پایان این برنامه، مخاطبان به تماشای این فیلم که به زبان اسپانیایی دوبله شده، خواهند نشست.

فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه»  محصول سال 1390 است و بازیگرانی چون شیرین یزدان بخش، رابعه مدنی، مسعود رایگان، صابر ابر، شبنم مقدمی، شاهرخ فروتنیان، سیدا خلیق، حسن نجاریان، امیرحسین رستمی، نازنین خزاعی، لیدا عباسی و سعید پورصمیمی در‌ آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سینمای ایرانی (Cine Iraní) به تهیه‌کنندگی فهمیه اسماعیل‌پور شنبه 23 اسفند ماه ساعت 18:00 به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان‌تی‌وی می‌رود و بازپخش آن در ساعت 10:30 و 22:30 روز یکشنبه برای اسپانیایی‌زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

مدیرکل صداوسیمای کیش منصوب شد
داود سیروس با حکم رئیس رسانه ملی و به پیشنهاد معاون امور استان‌ها به عنوان مدیرکل صدا و سیمای مرکز کیش منصوب شد. در حکم عبدالعلی علی‌عسکری خطاب به داود سیروس آمده است: بنا به پیشنهاد معاون محترم امور استان‌ها و نظر به مراتب تعهد و تجارب ارزنده جناب عالی، به موجب این حکم به سمت مدیرکل صداوسیمای مرکز کیش منصوب می‌شوید.

به کارگیری روش‌های نوین و کارآمد بر مدیریت مرکز، اتخاذ تدابیر همسو با ویژگی‌ها و مقتضیات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی منطقه آزاد، تقویت یکپارچگی، وحدت و امنیت پایدار و توسعه ضریب نفوذ کمی و کیفی رسانه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی، توجه ویژه به حساسیت‌های فرهنگی و آداب و رسوم ملی و محلی در تولیدات،  اطلاع‌رسانی مناسب رخدادها و تحولات برای افزایش اعتماد عمومی و طراحی نظام کار آمد خودکفا، درآمدزا، صرفه‌جو و چابک به عنوان مطالبات مدیریت رسانه ملی از مدیریت کل مرکز کیش در این حکم مورد توجه قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان صدا و سیما در خاتمه از خدمات محمدصادق کوثری در دوره تصدی مدیریت آن مرکز، تشکر و قدردانی کرده است. آیین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید مرکز کیش صبح امروز 23 اسفند در صدا و سیمای این مرکز برگزار شد.

پخش طنز سیاسی «چه کسی از آخوندها می‌ترسد؟» از رادیو
محسن سوهانی مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش درباره ایده اولیه این نمایش رادیویی گفت: «چه کسی از آخوندها می‌ترسد؟» در ابتدا یک فیلمنامه بود که آن را سال 1389 نوشتم و کار استراتژیکی محسوب می‌شود، بعد از مدتی آن را در سال 1391 بازنویسی کردم.

سوهانی با اشاره به اینکه نمایش رادیویی این اثر توسط مجید دیندار تنظیم رادیویی شده است، افزود: این کار ایده‌های خاص و متفاوتی در روند داستان دارد که در آن با جسارت، بعضی از خط قرمزها، خودسانسوری‌ها و  تابوهایی که در سازمان شکل گرفته است را کنار گذاشتیم. 

وی تأکید کرد: طنز، مقوله خاصی است و در این سال‌ها تولید آثار اینچنینی درگیر محافظه‌کاری یا خیلی سطحی شده‌اند، بنابراین سعی کردیم این کلیشه‌ها و تابوهای خود ساخته را کنار بگذاریم و کار طنز را به معنای واقعی، آن هم طنز استراتژیک که مستقیم به رویدادهای سیاسی و شرایط اجتماعی واکنش نشان داده تولید کنیم.

سوهانی عنوان کرد: در رادیو تلویزیون ایران ما کمتر کاری را داشتیم که وارد این موضوع بشود و به نوعی طنز سیاسی- اجتماعی باشد که امیدوارم برای مخاطبان نیز جذاب باشد.

مجموعه طنز رادیویی «چه کسی از آخوندها می‌ترسد؟» براساس فیلمنامه‌ای از محسن سوهانی با تنظیم رادیویی مجید دیندار، به کارگردانی ایوب آقاخانی، تهیه‌کنندگی اشرف السادات اشرف‌نژاد و با هنرمندی فریدون محرابی، جواد پیشگر، صفا آقاجانی، حمید یزدانی ابیانه، احمد هاشمی، نوشین حسن‌زاده، محمد سعید سلطانی، عبدالعلی کمالی، امین بختیاری، حمیدرضا هدایتی از امشب شنبه 23 اسفندماه ، هر شب ساعت 22 روی آنتن رادیو نمایش می‌رود و تکرار آن روز بعد ساعت 15:30 دقیقه است.

بازگشت «قندپهلو» با حال و هوای کرونا
همزمان با مناسبت عید مبعث، مسابقه «قند پهلو» نیز پس از مدتی دوری از آنتن، برای پخش در ویژه برنامه‌های نوروزی سیما، مقابل دوربین تولید رفت.

امیرقمیشی  تهیه‌کننده این برنامه تلویزیونی درباره رویکرد ویژه این فصل از «قندپهلو» اظهار کرد: این 13 برنامه به کرونا اختصاص دارد و شعرها هم با همین محور سروده می‌شود.

قمیشی افزود: در این دوره به جای دو داور، سه داور داریم که داور سوم پزشک متخصصی است که از نظر پروتکل‌های مرتبط با کرونا، آثار را بررسی می‌کند.

رئالیتی شو جدید در راه تلویزیون 
در حالی که فصل دوم مستند مسابقه «77 ساعت» در حال ضبط است، مسابقات فصل اول در نوروز 1400 از شبکه آموزش پخش خواهد شد.

در این مستند مسابقه که با اجرای شهرزاد کمال‌زاده و کاوه خداشناس انجام می‌شود، در هر مسابقه سه گروه سه نفره در 77 ساعت پیوسته با یکدیگر مسابقه می‌دهند و در هر مسابقه یک بازیگر به عنوان مربی و همراه گروه‌ها حضور دارد.

مجید افشاری، ارسلان قاسمی، سپند امیر سلیمانی، شیدا یوسفی، سولماز حصاری، نگین معتضدی و آرام جعفری چهره‌هایی‌اند که سرگروهی تیم‌های مختلف شرکت‌کنندگان را برعهده دارند.

در پایان مسابقه و انتخاب گروه برتر، بازیگر همراه به اتفاق گروه منتخب به مرحله بعدی صعود می‌کند.

داوران متشکل از لیلا اوتادی و رامتین خداپناهی در کنار دو کارشناس دانشگاهی؛ دکتر عجمی و مهندس اسماعیلی مسابقه‌ها را داوری کرده و نهایتاً 6 گروه را برای نیمه نهایی انتخاب می‌کنند.

این روزها فصل دوم مستند مسابقه «77 ساعت» در حال ضبط است و فصل اول نیز در نوروز 1400 از شبکه آموزش پخش خواهد شد.

تفاهم‌نامه ساترا برای صیانت از حقوق کودکان در فضای مجازی
ساترا و مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان در راستای همکاری‌های مؤثر در فعالیت‌های رسانه‌ای به ویژه در حوزه‌ خانواده و کودک، تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

صیانت از کودک و نوجوان در فضای مجازی، هم‌سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌های حوزه رسانه و تنظیم‌گری، شبکه کردن تولیدکنندگان محتوا با رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، همکاری بین مراکز نوآوری دو مجموعه و استفاده از ظرفیت‌های موجود، فعالیت مشترک در برگزاری همایش‌ها، مسابقات و کارگاه‌ها و... از جمله محورهای تأکیدشده در این تفاهم‌نامه است.

همچنین در راستای مشارکت هرچه بیشتر کاربران در رسیدن به فضای مجازی سالم و حمایت از حقوق آنها، سامانه‌های پایش مردمی (ساپرا) و رسانه توصیه‌گر محتوا (کدومو) با یکدیگر هم‌افزا می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *