پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
با اشاره به زیاده خواهی آمریکا؛

فرمانده ارشد چین: باید برای جنگ آماده باشیم

سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 757122
یکی از فرماندهان نظامی چین می‌گوید در شرایطی که شاهد جایگزینی قدرتی جدید (چین) به جای قدرت موجود (آمریکا) هستیم، جنگ گزینه‌ای اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.
فرمانده ارشد چین: باید برای جنگ آماده باشیم
به گزارش جهان نيوز، ژنرال «ژئو گیلیان» که بعد از رئیس جمهور چین، دومین فرمانده نیروهای مسلح این کشور محسوب می‌شود؛ می‌گوید در راستای آمادگی برای مواجهه با جنگ‌های احتمالی، بزرگترین ارتش جهان نیازمند به روزرسانی و مدرن سازی است.

وی در این باره افزود: چین باید خود را برای «دام توسیدید» آماده کند. این عبارت بازگو کننده شرایطی است که در آن، به واسطه جایگزینی قدرت جدید با قدرت موجود، جنگ اجتناب ناپذیر می‌شود.

به گفته این مقام نظامی، رابطه پکن-واشنگتن از دوره ترامپ به این سو و همزمان با شیوع ویروس کرونا، درگیر تنش شده است حال آنکه چین به زودی از لحاظ اقتصادی نیز از آمریکا پیشی می‌گیرد.

ژئو گیلیان افزود: باید در روش‌ها و توانایی‌های رزمی پیشرفت‌هایی داشته باشیم و زیربناهای مناسب را برای نوسازی نظامی ایجاد کنیم.

این اظهارات در حالی است که شی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز پیشتر گفته بود که کشور باید هر لحظه آماده جنگ باشد.

اقدامات تحریک آمیز آمریکا که نمی‌خواهد بپذیرد جهان دیگر به طور تک قطبی اداره نمی‌شود از جمله دلایل نگرانی چین به شمار می‌رود.
مرجع : مهر
برچسب ها: جنگ چین آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *