سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۸
وزیر بهداشت:

ویروس انگلیسی بسیار چموش تر و وحشی‌تر از ویروس چینی است/ تاب آوری نظام سلامت به شدت کم شده/ من به عنوان وزیر درخواست داشتم تا سفرها منتفی شود/ حتی اگر تمام دروازه‌ها باز بود مردم حضرت عباسی سفر نروند

سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 757094
یروز ۵۷ درصد مواردی که در خوزستان تست کردیم مبتلا به ویروس جهش یافته بودند که این یک خطر بزرگی برای وضعیت کشور خواهد بود.
ویروس انگلیسی بسیار چموش تر و وحشی‌تر از ویروس چینی است/ تاب آوری نظام سلامت به شدت کم شده/ من به عنوان وزیر درخواست داشتم تا سفرها منتفی شود/ حتی اگر تمام دروازه‌ها باز بود مردم حضرت عباسی سفر نروند
به گزارش جهان نيوز، سعید نمکی، صبح سه شنبه نوزدهم اسفند ۹۹ در برنامه نوروزی تشدید گام چهارم بسیج ملی مقابله با کرونا، به ارزیابی بیماری کرونا در کشور پرداخت.

وزیر بهداشت گفت: بر خلاف آنچه برخی می‌اندیشیدند که گرفتار باتلاق کرونا خواهیم شد، دستاوردهای خوبی به دست آورده‌ایم.

وی با اشاره به همراهی و همکاری مردم در مقابله با بیماری کرونا در کشور، افزود: دستاوردهای ما مدیون همدلی‌ها است و یکی از همین همدلی‌ها، اجرای طرح شهید سلیمانی است.

نمکی گفت: هدف گذاری‌های ما در این طرح خیلی زودتر از آنچه پیش بینی کرده بودیم، به دست آوردیم.

وزیر بهداشت با اشاره به کاهش مرگ‌های کرونایی در کشور که به دنبال اجرای طرح شهید سلیمانی رخ داد، افزود: این اتفاقات بر خلاف پیش بینی‌هایی رخ داد که نظام‌های بین المللی گرفتار آن شده اند.

وی ادامه داد: یک ماه قبل هم گفتم که خودتان را برای یکی از سخت‌ترین روزهای کرونایی که ویروس جهش یافته است، آماده کنید.

وزیر بهداشت افزود: طوفان سهمگین ویروس جهش یافته در راه است و باید آماده باشیم.

نمکی با عنوان این مطلب که ویروس انگلیسی بسیار چموش تر و وحشی‌تر از ویروس چینی است، گفت: این ویروس در مدت ۴۸ ساعت تا ۷۲ ساعت فرد را گرفتار می‌کند و او را زمین می‌زند.

وزیر بهداشت افزود: نمونه این وضعیت را دقیقاً در خوزستان شاهد هستیم، به طوری که اگر نبود جانفشانی‌های نیروهای نظام سلامت، یکی از چهره‌های ناخوشایند مدیریت بیماری را در این استان شاهد بودیم.

نمکی گفت: آنچه را شاهد هستیم این است که حداقل بی آبرویی و بی اعتمادی برای نظام رقم نخورد و این یک افتخار برای سربازان نظام سلامت کشور است.

وی با اشاره به موضوع سفرهای نوروزی و تشدید بیماری در کشور، افزود: بنده از مردم تقاضا کرده بودم که بحث سفر برای نوروزی منتفی شود، هر چند می دانم مردم خسته اند. اما مطمئن هستم در خانه می‌مانند تا بتوانیم بر این ویروس غلبه کنیم.

وزیر بهداشت گفت: برخی می‌گویند تاب آوری مردم کم شده، من می‌گویم تاب آوری نظام سلامت به شدت کم شده است. در ۷۲ ساعت در خوزستان، ۷۸ همکار من به ویروس جهش یافته مبتلا شده‌اند. نمی‌توانم همکارم را از منطقه غیر آلوده به منطقه آلوده ببرم. باید از ظرفیت همان استان استفاده کرد. مگر ظرفیت یک استان چقدر است.

نمکی افزود: وزیر بهداشت در ایران همواره باید خواهش و تمنا کند تا یک قدم بتواند بردارد.

وی با اشاره به چرخش ویروس جهش یافته و تنوع اقلیم در ایران، گفت: توجه ما به موتاسیون ویروس باید به مراتب بیشتر از کشورهای اروپایی باشد.

‌وزیر بهداشت ادامه داد: باید بتوانیم از شدت چرخش ویروس جلوگیری کنیم تا بتوانیم آن را متوقف کنیم.

دکتر نمکی افزود: من به عنوان وزیر درخواست داشتم تا سفرها منتفی شود، البته روزهای سختی بر مردم گذشته اما همین مردم اگر بدانند چقدر این رفت و آمدها باعث افزایش خطر مرگ و میر است، در محل جغرافیایی تنگ تر می‌مانند تا ویروس را از گوشه‌ای به گوشه‌ای دیگر نبرند.

وی ادامه داد: دیروز ۵۷ درصد مواردی که در خوزستان تست کردیم مبتلا به ویروس جهش یافته بودند که این یک خطر بزرگی برای وضعیت کشور خواهد بود، این ویروس بسیار وحشتناک‌تر از قبل است و تا می‌توانیم باید چرخه‌ی انتقال را کاهش دهیم، مثلا وقتی ویروس را با خود به یک روستایی می‌بریم که رد پای ویروس در آن نیست، ما آنجا سوغاتی مرگ با خود بردیم، ما التماس کردیم که مردم سفر نروند، حتی اگر تمام دروازه‌ها باز بود مردم حضرت عباسی سفر نروند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بجای اینهمه التماس مردم را واکسینه کنید
Iran, Islamic Republic of
تا جایی که ما خبر داریم پشه در بیمارستان ها پر نمیزنه.!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خوب هدف کرونا هراسی است.شما می دانید امار مرگ و میر در انفولانزا که اتفاقا پارسال پاییز تو ایران شیوع پیدا کرد و صداش را در نیاوردند.دو سه برابر کرونااست.صدو خورده ای در جهان کرونا گرفته اند و کمتراز دومیلیون نفر تلفات داشته.این یعنی اینکه ظاهرا بعضی اگاهانه وبعضی هم با یروی کوکورانه از انها که ایران بیشتر جزو دسته دوم است.دارند کرونا را بزرگ می کنند.
Iran, Islamic Republic of
بیشتر کسانی هم که در نتیجه این بیماری می میرند در بیمارستانها بستری بوده اند!!
Iran, Islamic Republic of
با قسم حضرت عباس نه ویروس کرونا از بین میره و نه کسی که قصد مسافرت داره از قصدش منصرف میشه
تدبیر آقایان دولتی خلاصه در همین قسم ها میشه
Iran, Islamic Republic of
من بعنوان یک پزشک متاسفم که وزیری داریم که بیشتر از ادبیات عامیانه بجای مدیریت علمی استفاده می کند
این هم شد روش مدیریت ویروس قاتل کرونا؟
از یک طرف مردم مبتلا شده و میلیاردها تومان و دلار خرج روی دست کشور میگذارند و عده ای هم که قطعا بخشی از آنها سرمایه های کشور هستند می میرند، از طرف دیگر پزشکان و کارکنان بخش سلامت خسته شده، برخی بیمار شده و برخی متاسفانه از بین می روند که هر کدام ارزش مادی و معنوی غیرقابل جبرانی دارند..
Iran, Islamic Republic of
خیلی متاسفم
بجای قرنطینه وتعطیلی های گسترده در کشور،حرف از مسافرت های نوروزی وسهمیه بنزین نوروزی ومسافرت با اتوبوس وغیره میزنند .
Iran, Islamic Republic of
.
اگر وضعیت به این خطرناکی است فلسفه عدم تعطیلی وبازگشایی فله ای چیست؟