سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۳
۱

عربستان موشک خورد، نفت گران شد

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب: 757042
قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی، برای نخستین بار از آغاز همه گیری ویروس کرونا به بالای 70 دلار در هر بشکه افزایش یافت و تا 71.38 دلار در هر بشکه هم بالا رفت.
عربستان موشک خورد، نفت گران شد
به گزارش جهان نيوز به نقل رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی، برای نخستین بار از آغاز همه گیری ویروس کرونا به بالای 70 دلار در هر بشکه افزایش یافت.

به دنبال انتشار خبر حملات به تاسیسات عربستان، قیمت نفت خام آمریکا به بالاترین رقم در بیش از دو سال گذشته رسید.

قیمت نفت برنت در ساعات اولیه معاملات به 71.38 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین رقم از 8 ژانویه 2020 به شمار می رود. اکنون هر بشکه از این نفت 69.23 دلار در حال معامله است.

نفت خام آمریکا نیز در ساعات اولیه معاملات به 67.17 دلار در هر بشکه رسیده بود که بیشترین قیمت از اکتبر 2018 محسوب می شود. این نوع نفت در حال حاضر 66.02 دلار فروخته می شود.

ارزش بازارهای بورس آسیا نیز پس از تصویب بسته کمک مالی کرونایی 1.9 تریلیون دلاری آمریکا توسط سنای این کشور، رشد کرد. همچنین آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا و چین حاکی است ترمیم اقتصادی جهان است.

نیروهای یمن روز یک شنبه حملات پهپادی و موشکی به قلب صنعت نفتی عربستان از جمله تاسیسات نفتی راس تنوره انجام دادند. این تاسیسات نقض حیاتی در صادرات نفت عربستان دارد.

به گفته تحلیلگران ING با اشاره به دومین حمله یمنی ها به تاسیسات نفتی عربستان در ماه جاری میلادی خاطرنشان کردند: « در کوتاه مدت شاهد افزایش بیشتر قیمت نفت خواهیم بود.»

قیمت نفت برنت و WTI برای چهارمین جلسه متوالی پس از تصمیم اوپک پلاسی ها برای عدم تغییر میزان تولید خود در ماه آوریل، افزایش یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خیلی گران شد!!!! وااای!!! کاش بیشتر گران بشه!!!