پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

توصیه‌هایی برای سفر ایمن در ایام کرونا

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 757033
اگر در جمع، فردی علائمی از درد استخوان، تب، گلو درد، اسهال و...، داشت، باید تصور کنیم که کرونا دارد و به مانند کرونا با او رفتار کنیم.
توصیه‌هایی برای سفر ایمن در ایام کرونا
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، حسن ابوالقاسمی، کرونا را در ۵۰ سال گذشته بی سابقه دانست و اظهار کرد: مردم هم از این رویه غافلگیر شدند.

وی با بیان اینکه در مدت زمان اخیر مردم رعایت پروتکل‌ها را در دستور کار قرار می‌دهند، گفت: مردم متوجه شدند که هرچه رعایت کنند، نتیجه بهتری می‌گیرند.

ابوالقاسمی ادامه داد: ما امروز شکی نداریم که ماسک مؤثر است و فضا به مانند اوایل کرونا نیست؛ همچنین می‌دانیم انتقال دهندگان، افراد بدون علامت هستند یا علائمی خفیف دارند.

وی افزود: شکی نداریم که جوانان هم مبتلا شده و به افراد مسن منتقل می‌کنند و مرگ و میر در افراد مسن بالا می‌رود.

ابوالقاسمی ادامه داد: دولت به نحوی اعلام کرد که رفت و آمد به شهرهایی که قرمز نیستند، صورت می‌گیرد. بنابراین عده‌ای از هموطنان خواستار سر زدن به اقوام هستند.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: مردم باید همواره نکاتی را به یاد داشته باشند تا در صدر موارد رعایتی قرار دهند.

ابوالقاسمی از ۸ مورد پروتکل سخن گفت که در عدم انتقال بسیار کمک کننده است.
وی افزود: دیدارها بهتر است در فضای باز باشد مثلاً در حیاط یا باغات نزدیک منازل ملاقات‌ها در حین سفر صورت گیرد و فاصله دو متری هم رعایت شود.

ابوالقاسمی با اعلام اینکه ساعات ملاقات‌ها نیز باید کوتاه شود، ادامه داد: باید به یاد داشته باشیم ماسک باید در همه موارد بر صورت باشد. افراد بی علامت هیچ نشانی بر صورت ندارند و ممکن است یک فرد جوان، در همان زمان ناقل کرونا باشد.

وی با بیان این مطلب افزود: ما حتماً باید مراقب افراد مسن باشیم و اگر به افراد مسن خانواده علاقه داریم، نباید به آنها چندان نزدیک شویم.

ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: اگر در جمع فردی علائمی از درد استخوان، تب، گلو درد، اسهال و… داشت، باید تصور کنیم که کرونا دارد و به مانند کرونا با او رفتار کنیم.

وی اضافه کرد: در چنین مواردی باید بدانیم ابتلاء به سرعت صورت می‌گیرد و فرد باید به مراجع بهداشتی مراجعه کند. کسی نباید دور او را بگیرد و لذا باید فرض کنیم هر اسهال و گلو درد و درد استخوان کروناست مگر اینکه خلافش ثابت شود.

ابوالقاسمی ادامه داد: از سرویس‌های عموی بین راهی کمتر استفاده کنیم چون ممکن است دارای آلودگی بوده و منتقل می‌شود.

وی توصیه کرد: وقتی در سفرها در مکانی مستقر شدیم، به دیدن اطراف آن نپردازیم و در همان مکان بمانیم.

ابوالقاسمی خاطرنشان ساخت: باید اجازه دهیم از شر این ویروس راحت شویم تا زنجیره‌ها قطع شود تا در سال آینده ان‌شاءالله همه این سفرها جبران شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *