کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطر چرخش ویروس انگلیسی در بازار تهران

18 اسفند 1399 ساعت 14:46

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بازار تهران را یک پدیده اجتماعی، اقتصادی و امنیتی عنوان کرد که با توجه به شیوع ویروس جهش یافته نیازمند توجه بیشتری است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، علیرضا زالی، در دیدار با رؤسای مراکز بهداشت و شبکه‌های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، خدمات کادر بهداشت پر تلاش در خط مقدم ارائه خدمات به ویژه در اپیدمی کرونا را مایه مباهات برشمرد و با ذکر اینکه حوزه بهداشت در سطح ملی و استانی سال‌ها است مهجور واقع شده است، نیازهای حوزه بهداشت را از نوع زیرساختی و لجستیکی و نیروی انسانی ذکر کرد و وجود چنین کمبودها و نیازهایی در استان تهران را بسیار دردآور دانست.

وی، ضمن تقدیر از اجرای برنامه‌های نوآورانه و خلاقانه نظیر غربالگری بازار تهران و بازار تجریش و محله هرندی توسط مجموعه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اجرای طرح هر خانه یک پایگاه را از دیگر اولویت‌های حوزه بهداشت دانست و اجرای این طرح سازنده را باعث اعتلای بهداشت استان تهران عنوان کرد.

زالی همچنین اجرای طرح شهید سلیمانی را منجر به شناسایی خلاءهای حوزه بهداشت تهران عنوان کرد و یادآور شد که در این راستا برنامه‌هایی در حال طراحی است.

به گفته وی، هر ساله در ایام تعطیلات نوروزی، بازدیدها و نظارت‌های بهداشتی اجرا می‌شود که امسال با توجه به شیوع کرونا نیازمند افزایش ابعاد نظارتی و خدماتی این طرح خواهیم بود.

زالی، بازار تهران را یک پدیده اجتماعی، اقتصادی و امنیتی عنوان کرد که با توجه به شیوع ویروس جهش یافته نیازمند توجه بیشتری است زیرا محیط‌های پرازدحام، بستر مناسب برای انتشار و چرخش بیشتر ویروس را فراهم می‌کنند.


کد مطلب: 757022

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/757022/خطر-چرخش-ویروس-انگلیسی-بازار-تهران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com