جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

وقوع انفجار در شهر «ظهران» عربستان

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۰۱
کد مطلب: 756939
همزمان با تشدید تنشها میان نیروهای انصارالله یمن و ائتلاف متجاوز سعودی شاهدان عینی از شنیده شدن صدای یک انفجار در شهر «ظهران» در شرق عربستان خبر می‌دهند.
وقوع انفجار در شهر «ظهران» عربستان
به گزارش جهان نيوز، به نقل از اسپوتنیک، در پی تشدید درگیریهای نظامی میان نیروهای انصارالله یمن و ائتلاف متجاوز سعودی که به یک رشته حملات پهپادی و موشکی علیه یکدیگر در روز یکشنبه انجامید، دو شاهد عینی به خبرگزاری رویترز گفتند که در شهر «ظهران» واقع در شرق عربستان صدای یک انفجار شنیده شده است.

به گفته این شاهدان عینی، این انفجار مابین ساعت ۸ تا ۸ و سی دقیقه شامگاه یکشنبه به وقت ریاض به وقوع پیوست.

مقامات عربستان تاکنون نسبت به این انفجار اظهارنظری نکرده‌اند.

در همین ارتباط، سفارت ایالات متحده آمریکا در عربستان سعودی به شهروندان آمریکایی ساکن در شهرهای ظهران، دمام و خُبَر هشدار داد که در صورت وقوع حمله تدابیر احتیاطی را به کار گیرند.

یک تصویر ویدئویی به دست آمده از شهر ظهران که در فضای مجازی منتشر شد، ظاهراً لحظه‌ای را شکار کرده است که دو فروند موشک توسط نیروهای سعودی رهگیری می‌شوند. اما در این تصویر ویدئویی لحظه انفجار آشکارا قابل رؤیت نیست و تنها دو صدای مهیب در آن شنیده می‌شود.

شایان ذکر است که سخنگوی نیروهای انصارالله یمن اعلام کرد که این جنبش تأسیسات نفتی آرامکو در شهر رأس التنوره در عربستان سعودی و همچنین سایر اهداف نظامی در شهرهای دمام، عسیر و جازان را هدف حمله ۱۴ فروند پهپاد و ۸ فروند موشک بالستیک قرار داده است.

گفتنی است که خبر این حمله‌ها کمتر از یک‌ساعت پس از رهگیری و انهدام دو فروند موشک بالستیک نیروهای انصارالله توسط ائتلاف سعودی در شهر جازان منتشر شد.
بلومبرگ هم در گزارشی به نقل از ائتلاف سعودی از رهگیری موشک‌ها و رگبار پهپادهایی خبر داد که از جانب یمن به سوی عربستان پرتاب شده‌اند..

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای که از تلویزیون المسیره پخش شد، از رشته حملات به تأسیسات نفتی آرامکو در شهر رأس التنوره در شرق عربستان و همچنین پرتاب ۸ فروند موشک بالستیک و ۱۴ فروند پهپاد حامل مواد منفجره به سمت عربستان سعودی در روز یکشنبه خبر داد.

یک مقام آمریکایی در کنسولگری آمریکا در شهر ظهران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «شامگاه امروز هفتم مارس گزارشهایی مبنی بر وقوع انفجار و حمله‌های موشکی احتمالی در سه شهر ظهران، دمام و خبر در شرق عربستان سعودی منتشر شده است».

اوایل روز یکشنبه نیز ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن با اعلام اینکه نیروهای انصارالله موشک‌هایی را به سوی خاک عربستان پرتاب کرده است، مدعی شد که تصمیم ایالات متحده برای حذف نام این جنبش از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی باعث تشدید این حملات شده است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Bulgaria
دوران بزن در رو سعودی بپایان رسیده
مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
این موشک ها و پهپادها حتی اگر رهگیری و منهدم شده باشند هم خسارات فراوانی به پادشاهی فاسد سعودی وارد کرده اند چرا که ارزش پهپادها و موشک های ملت مقاوم یمن زیر 100 هزار دلار است که سعودیها مجبور می شوند برای انهدام آنها موشک های پاتریود چند ده میلیون دلاری شلیک کنند .