سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

تخلیه شهر لیون در پی کشف بمب ۱۵۰ کیلوگرمی

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب: 756938
منابع محلی شهر لیون فرانسه از کشف یک بمب حامل ۱۵۰ کیلوگرم ماده منفجره متعلق به جنگ جهانی دوم خبر دادند که در پی آن، حدود ۴۵۰۰ تن از شهروندان منطقه ۹ این شهر خبر دادند.
تخلیه شهر لیون در پی کشف بمب ۱۵۰ کیلوگرمی
به گزارش جهان نيوز، به نقل از اسپوتنیک، دولت محلی شهر لیون فرانسه واقع در جنوب شرقی این کشور، از تخلیه دستکم ۴۵۰۰ نفر از شهروندان این شهر به منظور خنثی سازی یک بمب به جای مانده از جنگ جهانی دوم خبر داد.

بر اساس این گزارش، این بمب که حامل حدود ۱۵۰ کیلوگرم ماده منفجره است در جریان بازسازی یک مجتمع اقدامتی دانشجویی در منطقه ۹ شهر لیون پیدا شد.

به گفته منابع خبری محلی، تاریخ ساخت این بمب به سال ۱۹۴۴ بازگشته و متعلق به جنگنده‌های آمریکایی بوده که در نبرد با آلمان نازی که بخش‌هایی از فرانسه از جمله شهر لیون را در تصرف خود داشت، در نبرد بوده‌اند.

گفته ‌می‌شود این بمباران منجر به کشته شدن دستکم ۷۰۰ تن از شهروندان لیون در جریان نبرد برای آزادسازی این شهر شده است.

صبح روز یکشنبه ، مراجع دولتی شهر لیون حدود ۴۵۰۰ نفر از ساکنان منطقه مذکور را در راستای اقدامی پیشگیرانه جهت اطمینان از خنثی سازی ایمن بمب تخلیه کرده و آنها را به پنج مکان موقت اضطراری انتقال دادند. علاوه بر این ، کلیه امور ارتباطی و حمل و نقل نیز در منطقه مذکور از شهر محدود شده است.
برچسب ها: کشف بمب فرانسه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *