سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

تجهیزات آشپزخانه صنعتی؛ لیست مهم ترین آن‌ها برای شروع؟

يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 756861
به گزارش جهان نیوز، برای راه‌اندازی یک آشپزخانه صنعتی از جمله: آشپزخانه رستوران و آشپزخانه فست فود ما نیاز به یک‌سری تجهیزات داریم که بدون آن‌ها نمی‌توانیم کار را شروع کنیم و عضوی جدا نشدنی از آشپزخانه‌های صنعتی هستند. در ادامه به معرفی مهم ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی خواهیم پرداخت.
تجهیزات آشپزخانه صنعتی؛ لیست مهم ترین آن‌ها برای شروع؟
تجهیزات، یکی از تاثیرگذارترین قسمت هر آشپزخانه است که روی کیفیت نهایی غذا تاثیر مستقیم می‌گذارد. اما برای شروع، چه تجهیزاتی مورد نیاز ما است و مهم ترین آن‌ها کدام هستند. شرکت تجهیزات آشپزخانه صنعتی روماک تجهیز از برترین کارخانه‌های تولید کننده این صنعت است که محصولات خود را در دو دسته بندی اصلی تجهیزات رستوران و تجهیزات فست فود تولید و عرضه می‌کند که در ادامه هر کدام از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

کباب پز صنعتی
دستگاه کباب پز شرکت تجهیزات آشپزخانه صنعتی روماک تجهیز با طراحی استاندارد، حرارت را به تمامی قسمت‌های گوشت می‌رساند و باعث پخت یک‌نواخت و یک‌دست کباب‌ها می‌شود. روغن موجود در کباب‌ها نیز بر روی یکدیگر ریخته شده و باعث آب‌دار شدن کباب‌ها می‌شود. روغن کباب‌ها به هیچ‌وجه بر روی شعله‌ها ریخته نمی‌شود که باعث می‌شود فرایند کباب کردن بدون دود انجام شود.

بخار پز صنعتی
این دستگاه برای آشپزخانه‌های صنعتی به خصوص رستوران‌ها، فست فود‌ها، تالار‌ها و سایر آشپزخانه‌ها کاربرد فراوانی دارد چرا که قابلیت پخت اکثر غذا‌ها را داراست. از دیگر قابلیت‌های بخار پز صنعتی می‌توان به دم کردن انواع پلو (باقالی پلو، زرشک پلو و برنج ساده) اشاره کرد. همچنین از این دستگاه می‌توان برای نگهداری غذا تا زمان سرویس دهی و ارائه استفاده کرد.

کته پز
این دستگاه در تهیه و طبخ انواع مختلف کته همچون کته زعفرانی قابل استفاده بوده و با توجه به اینکه برنج کته آبکش نمی‌شود و خواص برنج را علاوه بر طعم و پخت خوب برای ما حفظ می‌نماید می‌تواند رضایت مشتریان رستوران شما را جلب کند و یکی از ضروری ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی در این لیست است.



اجاق برقی صنعتی
این دستگاه یکی از مهم ترین ملزومات آشپزخانه صنعتی است مخصوصا برای آشپزخانه‌هایی که دسترسی به گاز ندارند یا دسترسی آن‌ها سخت بوده و به صرفه تر است تا از تجهیزات برقی استفاده کنند. اجاق برقی صنعتی روماک تجهیز در دو مدل 2 شعله و 4 شعله از نظر سایز و دو مدل رومیزی و مبله از نظر نوع، تولید می‌شود که می‌تواند تمامی نیاز‌های شما را رفع کند.

اجاق گاز صنعتی
دستگاه اجاق گاز صنعتی می‌تواند برای رستوران، فست فود و سایر آشپزخانه‌های صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد. این دستگاه در سه مدل رومیزی، فر دار و مبله تولید می‌شود و از نظر تعداد شعله نیز به انواع 2 شعله، 3 شعله و 6 شعله تقسیم می‌شود. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید.

گرمکن غذا
گرمکن غذا تجهیزات آشپزخانه صنعتی مخصوص گرم کردن انواع غذا‌های طبخ شده است که می‌توان برای غذای پرسنل در تمامی مراکز اداری، آموزشی، کارخانه‌ها، مدارس و حتی فروشگاه‌ها از آن استفاده کرد. سوخت مصرفی این دستگاه گاز یا برق است که بنا بر نوع سوخت محل خود می‌توانید هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید. این دستگاه دارای عایق حرارتی می‌باشد که به هیچ عنوان حرارت را بیرون نمی‌دهد و غذا را گرم نگه می‌دارد.

گریل صنعتی
معمولاً از گریل برای پخت کباب و گوشت، همبرگر و استیک و همچنین مغز پخت کردن دیگرغذا‌هایی که با روغن پخته می‌شوند استفاده می‌شود. این دستگاه در انواع گریل تخت، ذغالی، شیاردار و مبله تولید می‌شود که دارای ابعاد کوچک تا بزرگ است و می‌توان در رستوران‌ها و کترینگ‌های کوچک، بدون بر هم زدن ساختار و چیدمان از این تجهیزات آشپزخانه صنعتی استفاده کرد.

فر پیتزا
پیتزا یکی از اصلی‌ترین غذا‌ها در منوی هر فست فود است. کیفیت فر پیتزا می‌تواند بر روی کیفیت پیتزا‌ها تاثیر مستقیم بگذارد. فر پیتزا صنعتی در مدل‌های ریلی و صندوقی توسط کارخانه روماک تجهیز تولید می‌شود. با توجه به نیاز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در مدل صندوقی این فر فضای کمتری را اشغال می‌کند و می‌توان در فست فود‌هایی با فضای کم از این تجهیزات آشپزخانه صنعتی استفاده کرد.

فر کامبی
فر کامبی که معروف به فر پخت ترکیبی نیز هست امکان پخت انواع محصولات غذایی از جمله سبزیجات، گوشت قرمز، مرغ و ماهی با کیفیت و سرعت بالا را دارد. از مزایای این نوع فر می‌توان به پخت سریع، استفاده آسان، پخت غذا با کیفیت بالا، صرفه جویی در زمان و هزینه(به دلیل بی نیازی به چند فر همزمان) اشاره کرد.


سرخ کن صنعتی
از سرخ کن صنعتی می‌توان برای پخت انواع سیب زمینی، مرغ، همبرگر، فلافل و محصولات غذایی از این دست استفاده کرد. تجهیزات آشپزخانه صنعتی روماک تجهیز این محصول را در مدل‌های مبله و رومیزی و از لحاظ سایز، در مدل‌های تک لگنه(تک سبده) و دو لگنه(دو سبده) تولید می‌کند. این دستگاه قابلیت به جوش آوردن 13 لیتر روغن را در ۸ دقیقه دارد و امکان خارج کردن کامل روغن داخل دستگاه را توسط شیر تخلیه مکانیکی دارد.

دستگاه کباب ترکی
این دستگاه که به دونر کباب پز نیز معروف است مناسب رستوران‌ها و فست فود‌ها است که برای پخت کباب در نوع ترکی آن استفاده می‌شود و دارای چرخ قابل جابجایی است.

شوتینگ سیب زمینی
یکی از مهم ترین تجهیزات رستوران است که برای گرم نگه داشتن سیب زمینی و همبرگر استفاده می‌شود. این دستگاه با برق کار می‌کند و حرارت خود را از طریق دو عدد المنت سرامیکی که در سقف این دستگاه به‌کار گرفته شده تولید و به سطح پایینی خود انتقال می‌دهد. این تجهیزات آشپزخانه صنعتی دارای یک لگن بن ماری ۱/۲ جهت نگهداری سیب زمینی‌های سرخ شده است که دقیقا در سطح زیرین المنت‌ها قرار گرفته تا سیب زمینی و همبرگر سرخ شده اتلاف حرارت نداشته و تازگی پخت خود را حفظ نمایند.

تاپینگ پیتزا
دستگاه تاپینگ پیتزا و ساندویچ یکی از پرکابرد‌ترین تجهیزات فست فود‌ها است که سرعت تفکیک، دسته‌بندی و آماده سازی مواد اولیه را بالاتر می‌برد. این دستگاه در چند نوع کشو دار تمام استیل، تک درب تمام استیل، دو درب تمام استیل با برند تجهیزات آشپزخانه صنعتی Romaktajhiz در ایران، تهران، اسلامشهر تولید می‌شود.

هات بنماری
حتما برایتان پیش آمده است که به رستوران، کافه و یا فست فود نسبتاً شلوغ با تعداد سفارش‌های بالا مراجعه کنید؛ متوجه آماده بودن یک سری غذا از قبل شده باشید که در ظروفی نگه داری می‌شوند و شاید نام آن ظروف نگه داری مواد غذایی برایتان نا آشنا باشد. نام آن، هات بنماری است که یکی از پر کاربرد‌ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی می‌باشد و در رستوران‌ها و فست فود‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *