کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لاری: نوروز ۱۴۰۰ با ۹۹ تفاوتی ندارد

17 اسفند 1399 ساعت 9:42

شیوع ویروس جهش یافته کرونا در بسیاری از استان‌های کشور و شرایط دشوارتر بیماران مبتلا به این نوع از ویروس کرونا نشان می‌دهد که به هیچ عنوان شرایط آسان‌تری به نسبت نوروز ۹۹ نداریم.


به گزارش جهان نیوز، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، متاسفانه در هفته‌های اخیر شاهد کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور هستیم و حتی میزان رعایت این موارد به کمترین حد خود از آبان ۹۹ تاکنون رسیده است.

 
وی ادامه داد: شیوع ویروس جهش یافته کرونا در بسیاری از استان‌های کشور و شرایط دشوارتر بیماران مبتلا به این نوع از ویروس کرونا نشان می‌دهد که به هیچ عنوان شرایط آسان‌تری به نسبت نوروز ۹۹ نداریم و همچنان باید همه مردم و مسئولان به فکر این باشند که از عادی انگاری شرایط جلوگیری شود.

لاری بیان کرد: به واسطه همراهی و همکاری مردم با نظام سلامت توانستیم از اوایل آذر ماه به بیش از ۸۰ درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور برسیم، اما این روند تقریبا از هفته‌های اول بهمن ماه نزولی شده است.
 
سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد: محدودیت‌هایی که در ماه‌های گذشته اعمال شده به همراه اجرای طرح شهید سلیمانی توانست تا حد زیادی روند ابتلا و بستری و فوت به علت کرونا را کاهش بدهد، اما در حال حاضر با عادی انگاری شرایط مواجه هستیم.
 
وی ادامه داد: در آستانه عید نوروز با بازار‌های شلوغ و پاساژ‌های پر رفت و آمد مواجه شدیم و این در حالی است که ویروس کرونا به هیچ عنوان شوخی ندارد.
 
لاری مطرح کرد: اگر جان عزیزان و خانواده خود را دوست داریم، همچنان باید از رفت و آمد‌ها و دورهمی‌های خانوادگی جلوگیری کرد. رعایت موارد بهداشتی و برگزار نکردن مهمانی و دورهمی و نرفتن به سفر که بار‌ها از طرف مسئولان نظام سلامت ذکر شده، تنها مسیر مطمئن پیشگیری است.


کد مطلب: 756832

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/756832/لاری-نوروز-۱۴۰۰-۹۹-تفاوتی-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com