جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

دیدار با رئیس جدید موسسه امام خمینی/ زاکانی: فقدان علامه مصباح در جامعه و حوزه علمیه محسوس است

يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 756829
فعالیت‌های دوره جدید مرکز پژوهش‌ها بر اساس ۱۴ رویکرد تحولی انجام می‌شود که یکی از این رویکردها استفاده از ظرفیت‌های علمی حوزه علمیه قم برای نظام مسائل کشور ست.
به گزارش جهان نيوز، علیرضا زاکانی عصر جمعه در دیدار با آیت الله رجبی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ضمن عرض تسلیت ارتحال آیت الله مصباح یزدی و تبریک به مناسبت انتصاب ایشان گفت: حقیقتاً فقدان علامه مصباح(ره) در جامعه و حوزه علمیه محسوس است و برای روح بلند آن عالم بصیر، علو درجات را مسالت می‌کنم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس یکی از رویکردهای این مرکز را استفاده از همه ظرفیت‌های علمی کشور در راستای غنی سازی قوانین بیان کرد و افزود: فعالیت‌های دوره جدید مرکز پژوهش‌ها بر اساس ۱۴ رویکرد تحولی انجام می‌شود که یکی از این رویکردها استفاده از ظرفیت‌های علمی حوزه علمیه قم برای نظام مسائل کشور ست.

وی با اشاره به راه اندازی دفتر قم مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: در این دفتر ۷ کمیته تخصصی با حضور علما و اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در قم در حال شکل‌گیری است و در این میان از حضور حضرات آیات کعبی، میرمعزی، پارسانیا و دیگر اساتید استفاده می‌کنیم.

زاکانی استفاده از معارف اسلامی در قانونگذاری را یکی از اهداف این دفتر بیان کرد و افزود: بهره مندی از نظام منسجم فکری برآمده از مکتب امام (ره) برگرفته از نگاه اجتهادی امامین انقلاب اسلامی در پژوهش و قانونگذاری از دیگر اهداف دفتر قم است.

وی با اشاره به راه اندازی میزهای تخصصی در مرکز پژوهش مجلس برای استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی کشور است گفت: با توجه به ظرفیت علمی موجود در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بتوان با همکاری انجام شده در نظام مسائل کشور ورود جدی کرد.

آیت الله رجبی هم در این دیدار ضمن تشکر از زحمات صورت گرفته با اشاره به اینکه توصیه اول حضرت آیت الله مصباح یزدی رحمت الله علیه به همه ما خدمت به نظام بود گفت: از آنجایی که مرکز پژوهش‌ها وظیفه حل مشکلات نظام در جهت قانونگذاری را عهده دار است، ما نیز تا حد توان در خدمت هستیم.






رئیس مؤسسه امام خمینی ضمن ارائه توضیحاتی درباره مجموعه فعالیت‌ها در مؤسسه، از رشته‌ها، گروه‌های علمی و پژوهشی، فارغ‌التحصیلان و نیز دانش پژوهان ایرانی و خارجی گفت: طرح ولایت را که ۷۰ هزار نفر از آن بهره‌مند شده‌اند از یادگارهای علامه مصباح است و به صورت جدی نیز هم اکنون ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به نتایج مثبت و مؤثری که در این طرح مشاهده شد برگزاری طرح ولایت برای دانش آموزان مقطع دبیرستان نیز در حال تدوین است که تاکنون ۵ کتاب آن آماده شده است.

در پایان مقرر شد اقدامات عملی برای تحقق همکاری‌های پژوهشی میان مؤسسه و مرکز پژوهش‌ها توسط دفتر قم مرکز پژوهش‌ها انجام پذیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
.......