جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

تهران سال ۱۴۰۰ برای زنان امن‌تر می‌شود

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب: 756792
عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه تدوین و تهیه سند امنیت زنان در حال اتمام است، گفت: با تدوین این سند سال 1400 پایتخت برای زنان امن‌تر خواهد شد.
تهران سال ۱۴۰۰ برای زنان امن‌تر می‌شود
به گزارش جهان نيوز، زهرا نژادبهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره سرانجام تدوین سند امنیت زنان در پایتخت اظهار داشت: این سند با همکاری و مشارکت معاونت برنامه‌ریزی و معاونت اجتماعی شهرداری تهران تدوین و تهیه شده و در حال حاضر در حال اتمام است. 

وی افزود: ان‌شاءالله تا پیش از نوروز 1400 این سند به امضای پیروز حناچی، شهردار تهرا خواهد رسید و پایتخت در سال آینده برای زنان امن‌تر خواهد شد. 

نژادبهرام ادامه داد: رفع فضاهای بی‌دفاع شهری یک گام مؤثر در راستای تحقق سند امنیت زنان است و باید توجه داشت که فضاهای بی‌دفاع شهری، تصویر نمادین تئوری پنجره شکسته است که احتمال بروز آسیب و جرم‌خیزی را بیشتر می‌کند. 

وی با بیان اینکه بیش از 1800 نقطه بی‌دفاع شهری در مجموع مناطق بیست و دوگانه تهران شناسایی شده و بخش اعظم این نقاط رفع خطر شده است، گفت: موضوع فضاهای بی‌دفاع شهری، ایمن‌سازی پل‌های عابرپیاده، توجه به موضوع خانه‌های رهاشده و بدون سکنه، رفع مشکل نورپردازی‌های غیرکارشناسانه و فضاهای سبزی که نظارت بر روی آن به صورت حداقلی است مورد توجه قرار دارد. 

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه بین شهرهای کشور، پایتخت بزرگترین کلان شهر ایران به دلیل شرایط خاص اجتماعی،‌ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است، گفت: تعدد فضاهای جرم‌خیز و بی‌دفاع سبب کاهش حس امنیت زنان شده است و تدوین سند امنیت زنان گام مؤثری جهت رفع این مشکل محسوب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چه شورای شهر خوبی. ممنونم از روشنگریتون