پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

چگونه با استفاده از تعمیرات مبل، دکوراسیونی جدید برای نوروز داشته باشیم؟

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 756754
تعمیرات مبل یکی از مهمترین کارهایی است که بیشتر افراد پیش از فرارسیدن عید نوروز سعی می کنند، آن را انجام دهند. این روزها به دلیل گران شدن مبل های استیل و راحتی، برخی از خانواده ها در شرایط بد اقتصادی نمی توانند مبلمان تازه ای را برای خانه خود خریداری نمایند. بنابراین تلاش می کنند تا با استفاده از خدمات تعمیرات مبل، علاوه بر کاهش هزینه های خود از وجود مبل های تازه و زیبا متناسب با دکوراسیون خانه خود لذت ببرند. شما می توانید به جای صرف کردن هزینه های زیاد، با تعمیر کردن مبلمان خانه خود رنگ و بوی جدیدی به خانه بدهید. مبلمان راحتی به دلیل اینکه بیشتر از مبلمان استیل از آنها استفاده می شود، بیشتر از سایر مبلمان تخریب می شوند. بنابراین طبیعی است که میزان خرابی ها در این نوع مبلمان بیشتر از سایر مبلمان باشد. ما در این مقاله قصد داریم درباره تعمیرات مبل با شما صحبت کنیم، بنابراین تا انتهای مقاله همراه ما باشید.


 
در چه صورتی به تعمیرات مبل نیازمند هستیم؟
این روزها به دلیل شرایط بد اقتصادی بسیاری از افراد زمانی که به استقبال نوروز می روند، نمی توانند تمامی وسایل خانه خود را نو کنند. بنابراین آنها تلاش میکنند تا با صرف هزینه کمتری این کار را انجام بدهند. یکی از راه های ساده و کم خرج برای نونوار کردن خانه ها این است که مبلمان خود را تعمیر نماییم. حال این سوال برای بسیاری از افراد به وجود می آید که در چه زمانی می توانیم این کار را انجام بدهیم. متاسفانه مبلمان خانه ها پس از سال ها استفاده دیگر قابل استفاده نخواهد بود. به مرور پس از استفاده های مکرر از انواع مبلمان پارچه رویه آن ها پاره می شود و به مرور حالت نخ کش شده را به خود می گیرد. یکی دیگر از مشکلاتی که برای مبلمان خانه ها به وجود می آید، تخریب قسمت فنر کشی آن است. برخی از مبلمان استیل نیز پس از مرور زمان دچار تخریب در قسمت فنر کشی، شکستگی تاج، شکستگی پایه مبل، پاره شدن پارچه رویه مبل و خراب شدن اسفنج داخل مبل اشاره کرد. بنابراین شما نیز اگر قصد تعمیر مبل در منزل را دارید می توانید از طریق سایت نیازیتو نزدیکترین مرکز تعمیرات را بیابید.

چگونه مبلمان شما تعمیر می شود؟
یک سوال مهمی که می‌تواند ذهن بسیاری از افراد را درگیر کند، نحوه تعمیرات مبلمان است. برخی از مبل‌ها دارای سطح چوب سالمی است که اگر قصد دارید آن را تمیز کنید، اینکار تنها با محلول آب و صابون بسیار راحت انجام می‌شود. یکی از بهترین دستمال‌هایی که برای تمیز کردن انواع مبلمان‌ها استفاده می‌شود، پارچه پشمی است. در برخی از موارد دیده شده که بر روی مبل‌ها لکه‌های قوی و قدیمی وجود دارد که به هیچ عنوان پاک نمی‌شود، در این صورت شما می‌توانید این کار را به یک مرکز تعمیرات با تجربه بسپارید. در این نوع مرازک با استفاده از موادی که کیفیت بالایی دارد، و از همه مهمتر هیچ آسیبی به مبل می‌رساند، لکه‌های موجود بر روی مبل لکه گیری می‌شود. استفاده از انواع واکس ها سبب شده که مبلمان شما پس از لکه گیری حالت اولیه خود را به دست آورد و براق به نظر برسد.
 

 
مراحل انجام رنگ آمیزی مبل ها
بسیاری از مبل ها نیاز دارند تا رنگ بشوند، چرا که رنگ دسته ها و بدنه مبل به مرور زمان رفته است. برای انجام دادن این کار ابتدا باید تمامی درزهای مبل را بپوشانید. برای رنگ کردن مبلمان از رنگ های صنعتی استفاده نمی شود، بلکه برای انجام دادن این کار از رنگ های مخصوص رنگ آمیزی مبلمان استفاده می کنند. استفاده از قلم موهای مخصوص برای رنگ کردن مبلمان می تواند موثرتر از استفاده از انواع رنگ های پاششی باشد. چراکه استفاده از رنگ های پاششی می تواند سبب شود که رنگ به تمامی فضای مبل پرتاب شود. پس از انجام دادن رنگ آمیزی، مبل ها باید از فضاهای پر از گرد و خاک دور باشند تا در سطح آن ها خلل و فرج ایجاد نشود.

مراحل تعمیرات مبل
بسیاری از مبل ها به دلیل اینکه هریک از آنها دارای خرابی ها گوناگونی بوده سبب شده که مراحل تعمیرات آن با سایر مبل ها تفاوت داشته باشد. بنابراین ما قصد داریم تا در این بخش شما را با مراحل تعمیر مبل آشنا نماییم.

. تعویض پارچه و چرم رویه مبل

. زیرکاری مبل

. تعویض رنگ


 
انواع چوب های مورد استفاده در مبلمان استیل و راحتی
در ساخت انواع مبلمان ها از انواع چوب های موجود در کشور استفاده می شود، که این چوب ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که علاوه بر اینکه زیبایی خاصی دارند، می تواند از نظر مقاومت و استحکام نیز توجه بسیاری را به خود جلب نمایند.

. چوب راش

. چوب روس

. چوب گردو

. چوب توسکا

. چوب ملچ

. چوب بلوط

. چوب آکاژو

. چوب چنار

. چوب آبنوس


پس:
بیشتر ما این روزها به دلیل بالا رفتن برخی از هزینه های زندگی قادر نیستیم که برای استقبال از سال جدید، دکوراسیون خانه خود را تعویض نماییم. ولی با برخی از کارها که هزینه نسبتا کمی دارد، می توانیم رنگ بویی جدید به خانه خود هدیه کنیم. استفاده از خدماتی چون تعمیر کردن انواع مبلمان می تواند سبب شود که ما راحت تر بتوانیم علاوه بر نوسازی مبلمان خود، جلوه ای زیبا و جدید به خانه خود بدهیم. بنابراین اگر شما هم به دنبال تعمیر کردن مبلمان خود هستید، می توانید این کار را به حرفه های این صنف در سایت niazito.com بسپارید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
زیاد جالب نبود