کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیا در تعطیلات نوروز سیل می‌آید؟

16 اسفند 1399 ساعت 2:25

نمی‌توان از حالا پیش‌بینی کرد در عید سیل خواهیم داشت یا نه، اما به نظر می‌رسد میزان بارش‌ها نرمال باشد.


به گزارش جهان نیوز، جواد کیاجمالی رئیس اداره پیش بینی بلندمدت و  اقلیمی  سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با میزان گفت:  ما در سازمان هواشناسی، سه نوع پیش‌بینی داریم. نوع اول کوتاه مدت و پنج روزه،   نوع دوم میان مدت است که شش هفته و نوع سوم  بلند مدت است که یک فصل را شامل می‌شود.

وی افزود: تمام پیش‌بینی‌ها با عدم قطعیت ۱۰ تا ۱۵ درصدی همراه است و نمی‌توان به طور قطع مسئله جوی  را پیش‌بینی کرد.

رئیس اداره پیش بینی بلندمدت و  اقلیمی  سازمان هواشناسی کشور  ادامه داد: هر چقدر به زمان پیش‌بینی  نزدیک می‌شویم، پیش‌بینی  دقیق‌تر و هرچه دور‌تر شویم، پیش‌بینی  ضعیف‌تر می‌شود.

کیاجمالی درباره پیش‌بینی‌های پنج روزه گفت: صحت این پیش‌بینی‌ها از سایر پیش‌بینی‌ها بیشتر است هر چه از زمان دور می‌شویم، درصد وقوع پدیده کمتر می‌شود.
وی افزود:در حال حاضر نمی‌توان پیش‌بینی  قطعی برای عید انجام داد، اما بر اساس نقشه‌های فعلی، پیش‌بینی می‌کنیم بارش‌ها در سراسر کشور، نرمال و حتی کمتر از حد نرمال خواهد بود.

رئیس اداره پیش بینی بلندمدت و  اقلیمی  سازمان هواشناسی کشور در پاسخ به این سوال که در تعطیلات نوروز احتمال وقوع سیلی وجود دارد یا خیر،   ادامه داد: وقوع سیل به عوامل مختلفی بستگی دارد و تنها سابقه وقوع سیل، دلیل بر وقوع سیل در هر سال نمی‌شود.  

وی افزود: به عنوان مثال ممکن است در دو استان گیلان و سیستان و بلوچستان بارندگی به یک میزان داشته باشیم، اما با توجه به نوع خاک منطقه، فقط در گیلان شاهد وقوع سیل و ایجاد خسارت باشیم.


کد مطلب: 756650

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/756650/آیا-تعطیلات-نوروز-سیل-می-آید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com