پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

راهیان نور امسال برگزار می‌شود

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 756646
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: راهیان نور زیارت با معرفت شهدا است که امسال با توجه به شرایط کرونایی موجود این برنامه به صورت مجازی و در بستر سامانه شاد برای دانش آموزان و معلمان برگزار می‌شود.
راهیان نور امسال برگزار می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سردار عباس مطهری در نشست مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن تقدیر از تعاملات مثبت و سازنده فی مابین دستگاه تعلیم و تربیت و سازمان بسیج فرهنگیان، نهاد آموزش و پرورش و معلمان را دارای جایگاه ویژه‌ای در نظام اسلامی دانست و گفت: معلمان در ایام شیوع ویروس کرونا زحمات زیادی را کشیدند و تلاش آنها در این ایام دو چندان شده است لذا باید از مجموعه تلاش و فعالیت‌های ایشان تقدیر شود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در آستانه آغاز سال تحصیلی جاری اظهار کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) معلمان به معنای واقعی افسران سپاه پیشرفت کشور هستند.

وی با اشاره به ۳۷ سیاست کلی ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تصریح کرد: دومین اولویت اصلی این سیاست‌ها موضوع آموزش و پرورش است.

مطهری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر پایه مردم سالاری دینی بنا نهاده شده است و به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بسیج نماد مردم سالاری دینی است، گفت: آموزش و پرورش نیز باید بر پایه حضور مردمی باشد، ماموریت بسیج فرهنگیان کمک به ارتقای کارآمدی آموزش و پرورش بر مبنای اسناد بالادستی است.
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور شاکله بسیج فرهنگیان را آحاد جامعه فرهنگیان توصیف کرد و گفت: ۸۰ درصد ماموریت بسیج فرهنگیان در مدارس و ۲۰ درصد آن در ستاد انجام می‌شود.

وی در پایان برنامه راهیان نور را یک فعالیت تربیتی با محوریت معلمین توصیف کرد و گفت: شعار ما در این حوزه «راهیان نور از مدرسه، با مدرسه و برای مدرسه» است، راهیان نور زیارت با معرفت شهدا است که امسال با توجه به شرایط کرونایی موجود این برنامه به صورت مجازی و در بستر سامانه شاد برای دانش آموزان و معلمان برگزار می‌شود.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین مهدی جعفری مسئول بسیج دانش آموزی خراسان رضوی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی مناسب به دانش آموزان مقاطع تحصیلی دوره دوم ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه درخصوص برگزاری برنامه راهیان نور در بستر سامانه شاد گفت: امیدواریم برنامه راهیان نور امسال همانند سال گذشته رنگ و بوی کمک‌های مومنانه را داشته باشد، افتتاحیه این برنامه ۲۳ اسفندماه از جوار حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *