سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

کانون وکلا: ترسیدیم فراموش شویم!

پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب: 756639
در نتیجه واکنش‌های منفی به درخواست کانون وکلا برای دریافت خارج از نوبت واکسن کرونا، صبح امروزکمیسیون حمایت کانون وکلای دادگستری مرکز با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به نامه چند روز گذشته جلیل مالکی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز توضیحاتی را ارائه کرد.
کانون وکلا: ترسیدیم فراموش شویم!
به گزارش جهان نيوز، پس از درخواست رسمی چند روز پیش کانون وکلا برای در اولویت قرار گرفتن وکلا برای واکسیناسیون کرونا، موجی از واکنش‌های منفی به این درخواست در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفت. موجی که سابقا در واکنش به درخواست روابط عمومی سازمان نظام پزشکی برای در اولویت قرار دادن سلبریتی‌ها نیز شکل گرفته بود.

در نتیجه واکنش‌های منفی به درخواست کانون وکلا برای دریافت خارج از نوبت واکسن کرونا، صبح امروزکمیسیون حمایت کانون وکلای دادگستری مرکز با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به نامه چند روز گذشته جلیل مالکی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز توضیحاتی را ارائه کرد.

در بخشی از این اطلاعیه دلیل ارسال نامه به وزیر بهداشت، ترس از فراموش شدن وکلا برای واکسیناسیون عنوان شده است و تصریح شده است: «در این عصر که علی الدوام هجمه های گوناگون علیه وکلای دادگستری رقم می خورد و همواره نقش موثر و مجاهدت وکلای دادگستری در تحقق عدالت نادیده انگاشته می شود نگرانی فراموش شدن وکلا در موضوع واکسیناسیون نیز دو چندان است و همین امر موجب شد تا به درستی بر اساس نظر هیات مدیره نامه ای با مضمونِ توجه دادن مقامات محترم وزارت بهداشت به جامعه در معرض خطر وکالت تنظیم شود.»

در این اطلاعیه علیرغم انتظارات اثری از عذرخواهی و پشیمانی کانون وکلا نسبت به درخواست غیرمعقولشان مبنی بر دریافت زودتر واکسن کرونا دیده نمی‌شود و در آن علاوه بر تأکیدات سابق مبنی بر در خطر بودن وکلا و لزوم در اولویت قرار گرفتن آن‌ها با فراری رو به جلو از مسئولان تقاضا شده است که واکسیناسیون آحاد مردم را در اولویت اول خود قرار دهند!

در بخشی از این اطلاعیه تصریح شده است: «بدون تردید باید گفت هرچند جان عزیز است اما عدالت و برابری عزیزتر است و قطعا «اثبات شی نفی ماعدا نمی‌کند“ با این وصف بلا شک نه تنها وکلای دادگستری خود برتربینی نسبت به سایر اقشار جامعه ندارند بلکه همواره خود را سپر بلای مردم در مسیر اجرای عدالت کرده اند. با این رسالت انتظار می‌رود مقامات مسئول، سنگربانان دفاع از حقوق مردم را نه به عنوان اولویت اول بلکه به عنوان یکی از اولویت ها، در میان اقشار خط مقدم و در معرض خطر جدی ابتلای به ویروس کووید ۱۹ فراموش ننمایند و مجدانه تقاضا می شود واکسیناسیون فوری آحاد مردم ایران زمین در اولیت تمام برنامه های کلان کشور قرار بگیرد.»

این درحالی است که تقریبا یک ماه از شروع واکسیناسیون کرونا در سراسر کشور گذشته است و در این بازه بسیاری از کادر درمان و گروه‌های پرخطر دربرابر کرونا واکسینه شده‌اند و برنامه‌های جدی برای ساخت و تولید انبوه واکسن داخلی کرونا در حال انجام است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *