پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱۳

تحقیر دوباره آمریکا در عین‌الاسد +پاسخ دولت بایدن

پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 756610
گروه‌های زیادی در عراق، خواستار اخراج نظامیان تروریست آمریکا از کشورشان هستند و تقریبا هفته‌ای نیست که خبری از هدف قرار گرفتن نیروهای آمریکایی در این کشور مخابره نشود.
تحقیر دوباره آمریکا در عین‌الاسد +پاسخ دولت بایدن
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، آمریکا بار دیگر در «عین الاسد» تحقیر شد؛ اولین حمله تحقیر‌آمیز به این پایگاه را نیروی هوا فضای سپاه پاسداران بامداد چهار شنبه 18 دی 1398 به تلافی ترور سردار بزرگ اسلام، شهید قاسم سلیمانی انجام داد که به نظر می‌رسد، راه را برای تحقیر آمریکا، هموار نمود چرا که از آن تاریخ به بعد، هر کس از راه می‌رسد، لگدی به اشغالگران آمریکایی می‌زند و اصلا هم مهم نیست «عین الاسد»، بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه است. طبق گزارش‌های پراکنده‌ای که از عراق منتشر می‌شود، دیروز گروهی ناشناس، پایگاه عین الاسد را با 14 فروند موشک 107 میلیمتری هدف قرار داده و آمریکایی‌ها با آن همه تجهیزات مدرن نظامی، نتوانسته‌اند حتی یکی از این موشک‌ها را مهار کنند. به گزارش پایگاه خبری «صابرین نیوز»، بر اثر این حمله، سه نظامی اشغالگر آمریکایی به هلاکت رسیدند. خود آمریکایی‌ها هم به وقوع این حمله، اعتراف کردنند، ولی مدعی شدند که 10 فروند موشک به پایگاه اصابت کرده است و یکی از پیمانکاران، از ترس سکته کرده و مرده است! به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه هم مدعی شده که پس از موشک‌باران، یک پیمانکار آمریکایی بر اثر سکته قلبی، جان داد! اما صابرین نیوز می‌گوید در این حمله موشکی، سه نظامی آمریکایی، از جمله یک افسر، به هلاکت رسیده‌اند. کشته‌ها و مجروحان حمله به پایگاه عین الاسد نیز با هواپیمای متعلق به واحد ۳۸۶، به کویت و از آنجا نیز به پایگاه فرانکفورت آلمان منتقل شده‌اند. بر اساس گزارش صابرین نیوز، پس از حمله موشکی، ستون‌هایی از دود بر فراز پایگاه نظامی عین الاسد مشاهده شده و آژیر خطر در این پایگاه به صدا در آمده است. اشغالگران آمریکایی هم که به شدت ترسیده بودند، بخش مربوط به خود را در این پایگاه بستند.

خبرنگار المیادین نیز درخصوص اعلام کرده که، موشک‌ها از یک خودروی «پیکاپ» در منطقه کشاورزی «البیادر» نزدیک پایگاه عین الاسد شلیک شده‌اند. این خودرو نیز پس از پرتاب موشک، منهدم شده است. همچنین، هواپیما‌های آمریکایی و اسپانیایی پس از این حمله، بر فراز آسمان مناطق «هیت» و «البغدادی» به پرواز درآمده‌اند.

حمله به 3 کاروان دیگر آمریکایی
صبح دیروز یک کاروان لجستیک ائتلاف آمریکایی نیز در 40 کیلومتری جنوب بغداد و در منطقۀ «یوسفیه» هدف حمله قرار گرفت. این سومین حمله به اهداف نظامی آمریکا بود که دیروز صورت گرفت. حمله اولی، صبح دیروز در نزدیکی شهر «سماوه» استان « المثنی»، اتفاق افتاد. کاروان دوم نیز ساعاتی بعد، در شهر «حله» استان «بابل» هدف قرار گرفت. در ارتباط با پیامدهای این حملات، گزارشی منتشر نشده چرا که آمریکایی‌ها به شدت اخبار این چنینی را سانسور می‌کنند.

به اعتقاد کارشناسان، حملات علیه اشغالگران آمریکایی در عراق، طی روزهای آتی افزایش خواهد یافت. اخیرا یکی از فرماندهان مقاومت در عراق اعلام کرده بود همه توافقات مقاومت با دولت بغداد درباره خود داری از حمله به اشغالگران آمریکایی ملغی شده است و نیروهای مقاومت از این پس، پایگاه‌های آمریکا در عراق را هدف قرار خواهند داد. مسئولیت حملات دیروز تا لحظه تنظیم این گزارش از سوی هیچ گروهی بر عهده گرفته نشده بود.

عملیات گسترده علیه داعش
خبر دیگر از عراق اینکه، شش تیپ وابسته به سازمان حشد‌الشعبی عراق با همکاری ارتش و نیروی هوایی این کشور، صبح دیروز عملیات گسترده‌ای را با نام «ثأر الشهداء»(انتقام شهدا»، علیه بقایای داعش در جنوب غرب کرکوک و یکی از مناطق استراتژیک صلاح‌الدین آغاز کردند. به گزارش خبرگزاری فارس، بر اساس بیانیه‌ای که حشد‌الشعبی آن را منتشر کرد، در این عملیات، شش تیپ و دو هنگ حشد‌الشعبی در کنار نیروهای ارتش و پلیس فدرال‌، با پشتیبانی نیروی هوایی عراق، مشارکت دارند. این عملیات در حالی انجام می‌شود که عملیات مشابهی چهار روز پیش در شمال شرق دیاله علیه هسته‌های خاموش داعش آغاز شده است و این عملیات همچنان ادامه دارد.

کاخ سفید: برای پاسخ به حمله راکتی به عین‌الاسد، تصمیم عجولانه‌ای نمی‌گیریم
«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه گفت که آمریکا هنوز در حال ارزیابی تاثیرات حمله راکتی جدید به پایگاه هوایی «عین‌الاسد» در عراق است.

ساکی طی نشست خبری روزانه در کاخ سفید، گفت: «ما اخیراََ به چنین حملاتی علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف، به شکلی حساب‌شده، متناسب و قانونی پاسخ داده‌ایم. این الگوی مسیر حرکت ما رو به جلو است».

به نوشته وبگاه کاخ سفید، وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال انجام حملات بیشتر توسط آمریکا در پاسخ به این عملیات راکتی، اظهار داشت: «اگر ارزیابی کنیم که پاسخ بیشتر ضروری است، اقدام خواهیم کرد و زمان و نحوه آن نیز به انتخاب خودمان است. این گزینه را برای خودمان محفوظ می‌دانیم».

سخنگوی کاخ سفید همچنین اضافه کرد: «تیم امنیت ملی امروز صبح به رئیس‌جمهور (جو بایدن) گزارش داد و او جزئیات را رصد کرد. کاری که انجام نخواهیم داد این است که تصمیمی عجولانه یا با اطلاعات غلط اتخاذ کنیم که تنش‌ها را افزایش دهد یا در بازی دشمنان‌مان بیافتیم».

پیش از این نیز، «جان کربی» سخنگوی پنتاگون درباره حمله راکتی روز چهارشنبه به پایگاه «عین‌الاسد» محل استقرار نظامیان آمریکایی در عراق نیز گفت: «ما از ابراز اعتراض به این [حملات] کوتاه نمی‌آییم و مانند گذشته، به شکلی مناسب واکنش نشان خواهیم داد».

وی با بیان اینکه حمله روز گذشته به عین‌الاسد، اتفاقی آزاردهنده است، اظهار داشت: «در حمله راکتی به عین‌الاسد، ۱۰ برخورد [موشک] به این پایگاه هوایی رخ داد.. هنوز مشخص نیست سامانه‌های دفاعی راکت‌هایی را منهدم کرده باشند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر تبادل آتش توسط گروههای عراقی و سوری با آمریکا ادامه پیدا کند ممکن است بر تصمیمات طرفین قرارداد برجام در بازگشت به(و یا ماندن در) برجام تاثیر زیادی بگذارد.
Iran, Islamic Republic of
لعنت به آن برجام خفت بار که جز تحریم بیشتر وفشار اقتصادی بر مردم چیزی نداشت.
هنوز تو نگران برجامی؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
داداش ، یه کم صبر کن ،.....
United States
سی و اندی صبر کردیم، هی میگی صبر کن
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
تا دولت الکاظمی آمریکایی و دارو دسته بزدلش راس کار باشن تروریستای امریکایی در عراق خواهند بود.
Iran, Islamic Republic of
آقای بایدن زمان بزن و دررو گذشته است اگر یکی بزنید ده تا می خورید.
Iran, Islamic Republic of
وقاتلوهم حتی لاتکون فتنه و یکون الدین کله لله
محمد
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه راحت زندگی کنیم نباید به دولت امریکا رحم کرد.
Canada
یه رفیقی داشتیم که با یکی دعواش شده بود.
زورش بهش نمی رسید و هر روز می رفت جلوی یه خرابه سنگ می زد به دیوارهای خرابه و خوشحال بود که مثلا داره به طرف ظربه می زنه
شده جریان آمریکا و ما. آمریکا جرات نمی کنه به ما حمله کنه!
Iran, Islamic Republic of
آفرین به کیهان که عالی نقد می کند.... آفرین.....
اونقدر عالی که همگان جا می خورند از این حرفها
رضا
Iran, Islamic Republic of
..
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
فقط چند حمله دیگر کافی است تا آمریکائی ها مفتضحانه از عراق فرار کنند.....
Iran, Islamic Republic of
......