شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۳

حمله موشکی انصارالله به عربستان سعودی

پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 756589
انصارالله یمن اعلام کرد حمله‌ای موشکی به جده در عربستان انجام داده است.
حمله موشکی انصارالله به عربستان سعودی
به گزارش جهان نيوز، انصارالله یمن اعلام کرد حمله‌ای موشکی به «آرامکویِ سعودی» در جده عربستان انجام داده است.

تاکنون عربستان سعودی اطلاعاتی از این حمله ارائه نکرده است. منابع خبری نیز اعلام کردند هواپیما‌ها در زمان این حمله ممانعت ورود داشتند یا به فرودگاه‌های دیگر در اطراف جده هدایت می‌شدند.

بر اساس گزارش فارس، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، امروز (پنج شنبه - 4 مارس)، از حمله موشکی مجدد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به شرکت آرامکو در جده، خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری «المسیره»، وی اعلام کرد: بامداد امروز، پنج شنبه، یگان موشکی یمن به لطف الهی، شرکت سعودی آرامکو را با موشک بالدار «قدس ۲»هدف قرار داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی پستی در توئیتر نیز اعلام کرد که این موشک با دقت بالایی به هدف مورد نظر اصابت کرده است و عملیات مذکور در چارچوب پاسخ طبیعی و قانونی علیه تداوم محاصره و تجاوز علیه ملت عزیز یمن صورت گرفت.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی عربستان سعودی مدعی شد ائتلاف سعودی یک فروند پهپاد را که نیرو‌های انصارالله صبح امروز، پنجشنبه به سوی خمیس مشیط در جنوب عربستان فرستاده بودند، صبح امروز رهگیری و منهدم کرده است.

اوایل آذرماه گذشته نیز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی در جده را هدف قرار دادند که وزارت انرژی عربستان سعودی نیز اصابت موشک را تأیید کرد. یک هفته پس از شلیک این موشک، شرکت آرامکو اعلام کرد که در پی ایجاد نقص فنی در یکی از پمپ‌های ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی در منطقه جازان، برخی ایستگاه‌های فروش سوخت در منطقه با کمبود چند فرآورده نفتی مواجه شده‌اند.

تاسیسات نفتی آرامکو بیشتر در بخش شرقی واقع شده و حدود هزار کیلومتر با جده فاصله دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به آمریکا گفتیم تاپایان تجاوز علیه یمن به حملات ادامه می دهیم
Iran, Islamic Republic of
آمریکا و اسرائیل می‌دانند حزب الله هیچ تجاوزی را بی پاسخ نمی‌گذارد
Iran, Islamic Republic of
چرا سازمان اطلاعات سپاه کار خاوری و سایر مفسدان اقتصادی رو که با سواستفاده از روابط دیپلماتیک ایران و کانادا به این کشور فرار می کنند را با دستگیری و استرداد او تمام نمی کند تا درس عبرتی برای کسانی باشد که به فکر فرار از کشورند….