پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

پلتفرم دوسویه آنلاین خدمات اقامتی چه کمکی به صنعت گردشگری می کنند؟

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب: 756564
سفر بخش جدایی ناپذیر زندگی هر فردی است. از سفرهای تفریحی و استراحت در کنار خانواده و دوستان در شهرهای نزدیک گرفته تا ماموریت های کاری و شرکت در رویدادهای تجاری در سراسر کشور، همگی نیازمند اموری قبل از سفر می باشد که فرآیند آن همواره با مشکلات زیادی همراه بوده است.

بی شک رزرو هتل دشوارتر از تهیه بلیط است و دلیل آن، وجود تنوع در خدمات و اتاق ها و همچنین دستی بودن ثبت اطلاعات هتل ها است. پلتفرم آنلاین خدمات اقامتی هتل یکی از برترین محصولات و نرم افزارهای هتل داری است و طبیعتا اثرات بسیار مثبتی نیز بر صنعت گردشگری ایران خواهد گذاشت. رزرو هتل تا چندی پیش دشواری های خاص خود را داشت چرا که پس از رزرو بیش از ظرفیت آن امکان لغو یک یا چند رزرو وجود داشت و دلیل این امر رزرو یک اتاق توسط چند نفر بود اما چنلید سعی کرده است این مشکل را برای آژانس های گردشگری حل کرده و کلیه اطلاعات مربوط به اتاق های هتل را به صورت لحظه ای با استفاده از بستر ارتباطی آنلاین خود به روز رسانی کند. توجه داشته باشید که با روی کارآمدن چنل منیجرها بهبود چشمگیری را در صنعت هتل داری شاهد بوده ایم  اما چنلید یک چنل منیجر نیست بلکه پلتفرمی است که اطلاعات تعداد زیادی از چنل منیجر ها و هتل ها و ... را در اختیار خریداران قرارداده است. در ادامه توضیحات کامل تری در این رابطه ارائه نموده ایم:
 
 
آشنایی با چنل منیجر و نحوه کار آن
بسیاری فکر می کنند که چنل منیجر نیز به مانند سایر آژانس های گردشگری سیستمی برای رزرو هتل است در صورتی که چنل منیجر تفاوت های بسیاری با آژانس های مسافرتی دارد. در حالت کلی مبنای کار چنل منیجر، متصل کردن تامین کننده به خریدار هتل است.  شاید با خود بگویید که خب آژانس های مسافرتی اینترنتی، خود اطلاعات کاملی در رابطه با انواع هتل ها می دادند و امکان رزرو برای هر فرد نیز وجود داشت پس وظیفه چنل منیجر چیست؟ چنل منیجر ها موجودی اتاق ها و اطلاعات لحظه ای آنها را به صورت سراسری به روز می کند. طی این به روزرسانی ها کلیه سیستم های متصل به چنل منیجر هتل نیز به روز خواهند شد. چنل منیجرها به عنوان توزیع کننده اطلاعات در فرآیند رزرواسیون هتل فعال بوده اند و عملیات رزرو و فروش خدمات نیازمند بستر متفاوتی است که اغلب آژانس های مسافرتی آنلاین از آن بهره می برند.
 
چنلید و تاثیر آن بر صنعت هتلداری
صنعت هتلداری تاثیر چشمگیری از پلتفرم چنلید خواهد گرفت. مدیران آژانس های گردشگری به دلیل مشکلات عمده ای که در رزرو معمولی هتل ها به وجود می آیند نگرانی های بسیاری دارند. سیستم چنلید سامانه ای قدرتمند برای مدیریت اتاق ها و خدمات تمامی هتل های ایران ایجاد کرده تا هریک از هتل ها میزان خدمات و امکاناتی که به مسافران ارائه می کنند را ذکر کرده و خریداران با توجه به ویژگی های هریک اقدام به خرید نمایند. یکی از اصلی ترین مزیت های چنلید امکان اتصال به چنل منیجرها و سامانه آنلاین رزرو هتل است و با هرگونه تغییرات در سایت اصلی هتل، شاهد اعمال بی وقفه آن در چنلید خواهیم بود.
 
 
علیرضا قائمی مدیر عامل و بنیانگذار پلتفرم دوسویه آنلاین خدمات اقامتی در خصوص انگیزه ی اولیه ی ایجاد چنلید گفت:
"یکی از مشکلات اصلی که موجب شد به فکر ایجاد این پلتفرم کارآمد باشیم، هزینه بالای نیروی انسانی و خساراتی که از آفلاین بودن سیستم های رزرواسیون حوزه اقامت به آژانس ها تحمیل می شد. از مهم ترین چالش هایی که در آژانس های مسافرتی با آن مواجه هستیم وجود چند پنل جهت آپدیت موجودی در هتل ها است که در زمان های پیک سفر، هتل ها در بروزرسانی این پنل ها با مشکلاتی از جمله کمبود نیروی انسانی و خطاهایی همراه هستند و در نتیجه  احتمال اور شدن اتاق و نبود ظرفیت کافی در هتل وجود دارد. ما در چنلید، با استفاده از تکنولوژی روز، بستری یکپارچه از اتصال به چنل منیجرها، آژانس های چارتری، CRS و GDS ها راخلق کردیم تا بتوانیم خدمات شایسته و مطلوبی به تامین کنندگان و خریداران حوزه اقامتگاه های داخلی ارایه کنیم."
 
مزایای چنلید
استفاده از چنلید مزیت های وصف ناپذیری دارد و با امکان رزرو کاملا آنلاین خود ثبت اطلاعات به صورت دستی را تا حد زیادی منسوخ کرده است. در ادامه به برخی از مهمترین مزیت های آن اشاره کرده ایم:
-    اصلی ترین مزیت، صرفه جویی در زمان است. چنلید به صورت کاملا اتوماتیک اطلاعات مربوط به اتاق ها، تخفیفات و... را به روز رسانی خواهد کرد.
-    چنلید امکان تعامل میان تامین کننده و خریداران آن را به وجود آورده است. به این معنی که مدیران آژانس های مسافرتی می توانند با کلیه خدماتی که یک هتل به مسافرانش ارائه می کند آشنا شوند. همچنین امکان خرید هریک از آنها در کوتاه ترین زمان ممکن وجود دارد.
-    صرفه جویی در میزان هزینه ها از دیگر مزیت های چنلید است. همانطور که می دانید در صورت استفاده از پلتفرم دوسویه آنلاین خدماتی اقامتی نیازی به کارمند برای بروزرسانی اطلاعات هتل ها نخواهد بود و سیستم می تواند کلیه اطلاعات هتل ها را به صورت لحظه ای و دقیق نمایش دهد. همچنین با توجه به نرخ گذاری آزادانه میتوانید هتل هایی با بودجه های مناسب برای مسافرین خود تهیه نمایید.
-    چنلید بستر بانکی و پرداختی آنلاین با امنیت بسیار بالایی دارد و می توانید بدون هیچ گونه نگرانی اقدام به پرداخت هزینه خدمات خود نمایید.
- همچنین مدیران واحد های رفاهی خواهند توانست رزرو هتل ارزان شرکتی در آن داشته باشند.
 
 
تست سرعت گردشگری با چنلید
امروزه وقت گران بها ترین مساله در زندگی مدیران و شاغلان در صنایع مختلف است و همگان سعی بر این دارند که کلیه امور خود را در کوتاه ترین زمان مدیریت کنند. صنعت گردشگری نیز از این قاعده مستثنی نیست و بی شک شما نیز تمایل دارید که در عرض چند دقیقه و با حداقل کلیک کلیه امور رزرواسیون مسافرت خود را به انجام برسانید. اما در انجام رزرو هتل و بلیط هواپیما ممکن است مشکلاتی نیز برایتان به وجود آید که از جمله مهمترین آنها می توان به تکمیل شدن ظرفیت هتل در حین عملیات خرید و پرداخت هزینه اشاره کرد! در صورتی که اطلاعات هتل به صورت دستی به روزرسانی شود قطعا امکان هرگونه خطا نیز وجود دارد اما چنلید باعث به حداقل رسیدن خطاها شده است و اطلاعات آن  به صورت کاملا آنلاین به روزرسانی می شوند و به همین دلیل جدیدترین اطلاعات را در اختیارتان قرار می دهند تا بتوانید بدون فوت وقت اقدام به رزرو هتل نمایید.
 
پلتفرم آنلاین اقامت و تاثیر آن بر  و دیده شدن هتل ها
در گذشته هر یک از شهرهای مهم گردشگری ایران هتل های معروفی داشتند که اغلب مردم آنها را برای اقامت انتخاب می کردند اما با افزایش حجم تقاضا و رونق گردشگری و سفر در میان افراد جامعه با روی کار آمدن آژانس های مسافرتی آنلاین، هتل های نوپا یا کوچک‌تر نیز این فرصت را پیدا کردند که نام خود را در میان سایر هتل های برتر به نمایش بگذارند. چنلید یک پلتفرم برد برد برای خریداران و تامین کنندگان است چرا که خریداران قطعا می توانند بهترین نرخ از میان تامین کنندگان را انتخاب کنند و هتل ها امکان مشخص کردن کلیه امکانات و خدمات ارائه شده را خواهند داشت. ظرفیت اتاق ها نیز به صورت دقیق نمایش داده می شود تا خریداران بتوانید با اطمینان کامل اقدام به رزرو نمایید. همچنین نیاز به نیروی انسانی زیاد و به طبع آن میزان خطای انسانی را در کلیه فرآیندهای تامین، فروش و پشتیبانی کاهش خواهد داد.
برگرفته از وب سایت https://channelead.ir/
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *