جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آنچه در عملیات کربلای ۷ گذشت

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 756481
تجهیزات منهدم شده دشمن در کربلای ۷ شامل ده‌ها قبضه سلاح از انواع سنگین و نیمه سنگین از جمله توپ و خمپاره‌انداز و یگان‌های منهدم شده دشمن شامل سه گردان از تیپ ۷۵ لشکر ۲۳، تیپ‌های چهار، ۶ و ۹۶ و گردان‌های یک و دو از تیپ سه لشکر ۲۵ بود.
آنچه در عملیات کربلای ۷ گذشت
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، ۱۲ اسفند سالروز آغاز عملیات کربلای هفت است، این عملیات سال ۱۳۶۵ در شمال غرب کشور (حاج عمران) با هدف تصرف و تأمین ارتفاع ۲۵۱۹ «گُردمند» (غرب کشور حوالی کردستان عراق) اجرا شد.

مناطق آزاد شده در این عملیات شامل ارتفاعات ۲۵۱۹ گُردمند، تپه سرخی و یال کله اسبی بود. تجهیزات منهدم شده دشمن در این عملیات شامل ده‌ها قبضه سلاح از انواع سنگین و نیمه سنگین از جمله توپ و خمپاره‌انداز و یگان‌های منهدم شده دشمن شامل سه گردان از تیپ ۷۵ لشکر ۲۳، تیپ‌های چهار، ۶ و ۹۶ و گردان‌های یک و دو از تیپ سه لشکر ۲۵ بود.

در این عملیات بیش از ۲۳۰۰ نفر از نیرو‌های دشمن کشته و زخمی شدند و ۱۸۵ نفر به اسارت درآمدند. غنایم به دست آمده نیز شامل تعدادی ادوات و سلاح‌های سبک و نیمه‌سنگین و انواع خودرو بود. نیروی عمل کننده در این عملیات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *