پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۹

آغاز بازپرسی از استاندار سابق خوزستان/ لزوم عزل "شریعتی" از ریاست سازمان استاندارد

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 756462
یک نماینده مجلس با بیان اینکه تحقیقات قضائی در مورد اعمال نفوذ غلامرضا شریعتی در پرونده مالک متخلف شرکت "هفت تپه" شروع شده است، گفت: اصرار ما این است که ریاست محترم جمهور و هیئت محترم دولت، شریعتی را از ریاست سازمان استاندارد عزل کنند.
آغاز بازپرسی از استاندار سابق خوزستان
به گزارش جهان نيوز، احمد نادری؛ نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با تسنیم از حضور غلامرضا شریعتی، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در دادسرا برای انجام بازپرسی خبر داد و اظهار کرد: طبق خبری که به دست ما رسیده است، آقای شریعتی هفته جاری در دادسرا حضور پیدا کرده و مورد بازپرسی قرار گرفته است.

وی افزود: بر این اساس، تحقیقات قضائی در مورد اعمال نفوذ غلامرضا شریعتی در پرونده امید اسدبیگی، مالک متخلف شرکت "هفت تپه" و معروف به سلطان رشوه و ابر متهم ارزی، شروع شده است؛ این ابتدای راه است و پس از تکمیل تحقیقات پرونده به مراحل بعد می‌رود.

نادری ادامه داد: سازمان ملی استاندارد ایران، یک سازمان بسیار تخصصی است و در برخی رشته‌ها و دپارتمان‌های تخصصی به لحاظ ظرفیت تخصصی حتی از بخش‌های علمی دانشگاه‌ها نیز برتر است؛ بر همین اساس درخواست مشخص ما این است که آقای شریعتی از ریاست این سازمان هم کنار گذاشته شود.

نماینده مردم تهران در خانه ملت ادامه داد: شریعتی به عنوان رئیس فعلی سازمان ملی استاندارد هیچ تخصصی در این حوزه ندارد؛ از طرفی پرونده وی در قوه قضائیه مفتوح شده و ناکارآمدی مدیریتی او در استانداری خوزستان ملموس است؛ برای آنکه از توانمندی‌های مدیریتی شریعتی مطلع شوید فقط کافی‌ است به کف خیابان‌های اهواز و شوش و مسجد سلیمان و خرمشهر و هر کجای استان عزیز خوزستان نگاهی بیندازید و شنوای سخنان مردم این استان باشید و در این صورت خواهید دانست که او مدیر ناکارآمدی بوده است.

نادری تأکید کرد: اصرار ما این است که ریاست محترم جمهور و هیئت محترم دولت، غلامرضا شریعتی را از ریاست سازمان استاندارد عزل کنند؛ زیرا این سازمان یک سازمان بسیار تخصصی است و او صلاحیت مدیریت و ریاست بر ظرفیت علمی و تخصصی محققان و کارشناسان و اعضای این سازمان مهم را ندارد.

وی اظهار کرد: معتقدیم که انتصاب اخیر شریعتی بر ریاست سازمان ملی استاندارد یک انتصاب سیاسی است و سازمان استاندارد که یک سازمان تخصصی است باید از سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی دور بماند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مطرح شدن نام غلامرضا شریعتی و همسرش در جریان دادگاه امید اسدبیگی، ابر متهم ارزی متذکر شد: با توجه به اینکه در دادگاه اسدبیگی بارها نام شریعتی و همسرشان مطرح شده و ناکارآمدی مدیریتی او معلوم است، انتصاب او به ریاست سازمان ملی استاندارد پیام و مفهوم خاصی از سوی دولت دارد؛ اینکه این انتصاب در درجه اول سیاسی و در درجه دوم قبیله‌ای است یعنی یک انتصاب سیاسی و قبیله‌ای است که دولت آن را انجام داده است.

وی تأکید کرد: با توجه به این حجم ناکارآمدی‌ها و بحث‌های زیادی که درباره شریعتی و خانواده او وجود داشته است، این فرضیه که انتصاب او به ریاست سازمان ملی استاندارد ایران کاملاً سیاسی و قبیله‌ای است را اثبات کرد.

نادری گفت: حوزه وظایف مجلس، نظارت بر همه امور کشور است؛ انتصاب روسای سازمان‌ها و معاونت‌های ریاست جمهوری به تأیید مجلس نمی‌رسد اما به این معنا نیست که مجلس نمی‌تواند بر عملکرد آنها نظارت کند؛ حوزه نظارتی مجلس همه شئون و امور کشور هست و ابزارهای نظارتی قدرتمندی هم در اختیار دارد و آن را انجام می‌دهد.

وی یادآور شد: مدیریت و عملکرد همه معاونان ریاست جمهوری و روسای سازمان‌ها و همه کسانی که به رأی مستقیم مجلس اعتبار نمی‌یابند و پروسه انتصاب آنها مانند وزرای کابینه نیست، در حوزه وظایف مجلس است و طبق قانون بر مدیریت آنها نظارت می‌کنیم و در صورت بروز خطا، تذکرات لازم ارائه خواهد شد؛ بر این اساس به موضوع انتصاب غلامرضا به ریاست سازمان ملی استاندارد هم ورود خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نامدار
Iran, Islamic Republic of
همه انتصابهای این دولت قبیله ای و سیاسی است....!!!
Canada
قفل کردین رو اینا
Iran, Islamic Republic of
میشه خواهش کنم عکس اینفرد فرو از صفحه اصلی حذف کنین...
Iran, Islamic Republic of
.....
راد
Iran, Islamic Republic of
بی کفایت ترین استاندار بود
Iran, Islamic Republic of
تسبیح به دستی این فرد توهین آشکار به دین است....!!!؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....