پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

عرضه پرسرعت‌ترین خودروی جهان با سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر در ساعت

سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 756400
سریع‌ترین خودروی ساخته شده تا به امروز با موتوری با قدرت ۲۰۰ هزار اسب بخار و سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر در ساعت سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود.
عرضه پرسرعت‌ترین خودروی جهان
به گزارش جهان نيوز، پرسرعت‌ترین خودروی جهان توسط شرکت آئوسی اینویدر ساخته شده و ۵ آر نام دارد. نیروی محرکه موتور این خودرو که در واقع موتور یک راکت است به رقم بی سابقه ۶۲ هزار فوت پوند می‌رسد.

بر اساس گزارش فارس، پرسرعت‌ترین خودروی زمینی آخرین بار در اکتبر سال ۱۹۹۷ ساخته شده بود. این خودرو که ThrustSSC نام داشت برای اولین بار دیوار صوتی را شکانده و با سرعت ۱۲۲۷ کیلومتر در ساعت حرکت کرده بود.
 
احتمالاً هدایت این خودرو در زمان ثبت رکورد توسط روسکو مک گلاشن در استرالیا صورت خواهد گرفت که از ۲۵ سال قبل در زمینه هدایت خودروهای مافوق صوت فعالیت می‌کند. سریع‌ترین سرعت ثبت شده توسط وی مربوط به سال ۱۹۹۵ و برابر با ۹۶۰ کیلومتر در ساعت بوده است.


قرار است یک موتور راکت بی ۳ در خودروی ۵ آر نصب شود و نیرویی برابر با ۲۰۰ هزار اسب بخار تولید کند. انتظار می‌رود این خودرو بتواند ظرف مدت ۲۲ ثانیه به سرعت رویایی ۱۶۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. چرخ‌های این خودرو از آلومینیوم ساخته شده و هیچ تایری برای آن در نظر گرفته نشده است. وزن هر یک از این چرخ‌ها ۱۴۰ کیلوگرم است و سرعت چرخش آنها به دور خود به ۱۰۲۰۰ دور در دقیقه می‌رسد.

برای توقف این خودرو از ترمزهای هوایی قدرتمند فلزی و نیز چتر نجاتی ویژه استفاده خواهد شد. باید منتظر ماند و دید آیا این خودرو قادر به رکوردشکنی خواهد بود یا خیر.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


داود
Iran, Islamic Republic of
وقتی جاده اش موجود نیست چه دلیلی داره ساختن آن؟!.