پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

حکم عجیبی که دادگاه به نفع یک زن خانه دار صادر کرد!

سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب: 756333
حکم دادگاهی در چین که به نفع یک زن خانه دار صادر شد به سوژه رسانه ها تبدیل شده است.
حکم عجیب دادگاه به نفع یک زن خانه دار!
به گزارش جهان نيوز، رای صادره دادگاهی در چین برای پرونده طلاق یک زوج اهل این کشور به سوژه رسانه‌ها تبدیل شد. بنا به گزارش رسانه‌های محلی چین مردی که هویتش «چِن» اعلام شده سال گذشته پس از ۵ سال زندگی مشترک با همسرش «وانگ» یک درخواست طلاق به دادگاهی در این کشور ارائه کرد.

در حالی که این مرد در ابتدا موفق به گرفتن حکم طلاق از همسرش از دادگاه شد، اما همسرش نیز در مقابل دادخواستی را به دادگاه ارائه داد. بر اساس این دادخواست این زن خواستار جبران خسارتی شد که به طور تمام وقت به عنوان یک زن خانه دار در زندگی این مرد حضور داشت.

دادگاه خانواده در پکن به تازگی به نفع این زن حکم داد و شوهر وی را موظف به پرداخت خسارت پنج ساله زندگی مشترک آن‌ها کرد. طبق حکم صادرشده این دادگاه این مرد چینی موظف شد مبلغ ۷۷۰۰ دلار بابت خانه داری به زن سابقش پرداخت کند. این مبلغ تنها بابت پنج سال خانه داری این زن باید به او پرداخت شود.

این در حالی بود که خانم وانگ مبلغی معادل ۲۴۷۰۰ دلار بابت جبران خسارت از دادگاه درخواست کرده بود، اما دادگاه مبلغ ۷۷۰۰ دلار را برای جبران خسارت تشخیص داد.

طبق این حکم آقای چن باید مبلغ ۵۰۰۰۰ یوان به همسرش پرداخت کرده و همچنین ماهیانه نیز مبلغ ۲۰۰۰ یوان بابت نفقه به او بپردازد.

انتشار این خبر در سرانه‌های محلی چین با واکنش کاربران همراه بود. یکی از کاربران در کامنتی تامل برانگیز نوشت: «زن خانه دار در چین دست کم گرفته می‌شود. در حالی که استخدام یک پرستار بچه برای یک سال در چین بیش از ۵۰۰۰۰ یوان هزینه دارد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.....