جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

آیا دارو‌های معده موجب ناباروری می‌شوند؟

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب: 756324
متخصص جراحی کلیه،مجاری ادراری و تناسلی درباره دارو‌هایی که اثرات سوئی بر باروری دارند،توضیخاتی را ارائه داد.
آیا دارو‌های معده موجب ناباروری می‌شوند؟
به گزارش جهان نيوز، دکتر آقاجانی‌میرمتخصص جراحی کلیه، مجاری ادراری و تناسلی دانشگاه علوم پزشکی بابل به باشگاه خبرنگاران گفت: دارو‌های نیرو زا، مخدر‌ها و حتی برخی از دارو‌های معده ممکن است اثرات سوئی بر باروری داشته باشد.

او افزود:افرادی ناباروری که زمینه چاقی اکتسابی دارند و یا از دارو‌هایی که تاثیرات سوء در ساختمان بیضه ایحاد کند، مصرف می‌کنند، حتما به متخصص مراجعه کنند.

دکتر آقاجانی‌میرگفت:پزشک متخصص باید برای این افراد محدودیت دارویی قائل شده و یا دارو‌هایی که شانس باروری را فراهم می‌کنند تجویز کنند.

او افزود:در پیگیری‌های بعدی اگر این دارو‌ها اثرات باروری را فر اهم کرد که مشکل حل می‌شود،ولی اگر اثر مثبتی در باروری ایجاد نشد باید از روش‌های کمکی استفاده شود.

دکتر آقاجانی‌میربا بیان اینکه در روش‌های کمکی افراد باید به مراکز پیشرفته نازایی مراجعه کنند، گفت: معمولا در مراکز دولتی از طرح‌هایی مانند طرح برکت استفاده شده که به این افراد کمک شود که بخشی از مشکلات مالی آن‌ها هم در حل شود.

او افزود: افرادی که با روش‌های طبیعی، کمکی و حتی جراحی شانس باروری ندارند آخرین الگوی ما روش پیشرفته بوده که معمولا در مراکز نازایی قابل انجام هست.

دکتر آقاجانی‌میرگفت:مدل‌های مختلفی برای درمان ناباروری بر اساس شدت نازایی وجود داشته که به درمان افراد نابارور کمک خواهد شد.
برچسب ها: ناباروری نازایی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *