کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چمران: رئیسی و قالیباف کنار هم هستند

11 اسفند 1399 ساعت 15:32

عموما نامزدها با توصیه و تشویق اطرافیانشان فکر می کنند در انتخابات موفق می شوند؛ متاسفانه شاهد هستیم که عده ای افراد را شیر می کنند که در صحنه رقابت ریاست جمهوری حضور پیدا کند.


به گزارش جهان نیوز، مهدی چمران نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفتگو با نماینده دربارۀ چگونگی صحنه انتخابات و تبعات تعدد نامزدها در جریان انقلاب گفت:


تعدد نامزدها  فی نفسه آفتی برای جریان انقلاب نیست اگر نامزدها توانمند و در حد بالایی باشند مردم نیز از بین آنها انتخاب می کنند ولی اگر کسی بنابر هوس نام نویسی کند این تعدد بیجایست و ثبت نام چند هزار نفر برای ریاست جمهوری کار درست و صحیحی نیست.

چمران در ادامه افزود : در بین نامزدهای جریان انقلاب هم کسانی هستند که صلاحیت و توانمندی رئیس جمهور شدن را در این برهه از زمان باتوجه به شرایط خاصی که بر کشور حاکم است  را ندارند. اگر تعداد به ۳۰ نامزد برسد میشود به نحوی انتخاب و تعداد را کم تر کرد.

نائب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به عدم رقابت بین قالیباف و رئیسی گفت: آنچه که در پایان عملیاتی می شود این است که آقای قالیباف و رئیسی با هم رقابت نخواهند کرد.  اگر باهم حضور پیدا کنند قاعدتا آرا به دو دسته تقسیم می شود که این به نوبه خود جالب نیست. ممکن است با هم نام نویسی کنند ولی همانگونه که در دوره گذشته اتفاق افتاد باهم به صحنه نهایی ریاست جمهوری نمی آیند.

رئیس پیشین شورای شهر تهران در توصیه به نامزدهای کم تر شناخته شده تر برای شرکت درانتخابات گفت: تعدادی از نامزدها برای شناخته شدن و زمینه سازی در دوره های بعدی به صحنه انتخابات می آیند عده ای نیز امید موفقیت در انتخابات را دارند.

چمران در ادامه گفت: عموما نامزدها با توصیه و تشویق اطرافیانشان فکر می کنند در انتخابات موفق می شوند؛ کسانی که سابقه نامزدی انتخابات را دارند شاهد این تجربیات بوده اند. اگر با نگاه ریاضی، عدد و رقم نیز محاسبه شود نباید به این صحبت ها متکی بود.

وی افزود: نامزدها این را بدانند که به دیگر نامزدها از این قسم صحبت ها گفته می شود. متاسفانه شاهد هستیم که عده ای افراد را شیر می کنند که در صحنه رقابت ریاست جمهوری حضور پیدا کند.

وی بیان کرد: برخی نامزدها نیز می دانند صندوق رای ندارد ومیخواهد در صحنه حضور داشته باشد که این بحث دیگریست شاید بخواهد برای دوره های بعدی زمینه سازی کند و یا در صحنه انتخابات آزمونی داشته باشد.

نائب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با تشریح عواقب شلوغ بودن صحنه انتخابات گفت:  افرادی برای زمینه سازی در دوره های بعد صحنه انتخابات را شلوغ می کنند که اگر تعدادشان اینگونه نامزدها از  حدی (۱۰ تا۲۰ نفر) بیشتر شود برای نهاد تصمیم گیر و مردم مشکل ایجاد می شود.  نهادهای تصمیم گیر تشخیص می دهند افراد توان اداره کشور را دارند یا خیر که ممکن است افراد خوبی باشند ولی مطابق شرایط گفته شده نباشد. کار پیچیده و مشکلیست. برای مردم نیز تعدد نامزدها در تصمیم گیری سخت خواهد شد و از مشکلات دیگر تقسیم  آرا بین افراد است و که میزان آرا به پایین کشیده که  درست نیست.

چمران دربارۀ تاثیرپذیری شورای نگهبان از فضای مجازی گفت: قاعدتا نباید شورای نگهبان تحت تاثیر فضای مجازی قرار بگیرد و باید چشمشان را به روی این مسائل ببندند و تحت تاثیر تبلیغات بیرونی قرار نگیرند تا بتوانند براساس آنچه که مر قانون مشخص کرده است، تصمیم گیری کنند.


کد مطلب: 756316

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/756316/چمران-رئیسی-قالیباف-کنار-هم-هستند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com