جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱
خداحافظی با زلاتکو کرانچار

سرمربی اسبق پرسپولیس درگذشت

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 756301
زلاتکو کرانچار، سرمربی اسبق پرسپولیس، سپاهان و تیم ملی امید درگذشت.
سرمربی اسبق پرسپولیس درگذشت
به گزارش جهان نيوز، زلاتکو کرانچار سرمربی سابق تیم‌های ملی امید، پرسپولیس و سپاهان اصفهان در سن ۶۴ سالگی درگذشت.
 
کرانچار سال ۱۹۵۶ در زاگرب کرواسی به دنیا آمد. او در دوران بازی، برای تیم‌های دیناموزاگرب و راپیدوین به میدان رفت. کرانچار از سال ۱۹۹۱ با آویختن کفش‌ها مربی گری را آغاز کرد. اوج کار او صعود و حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان به همراه تیم ملی کرواسی بود.
 
کرانچار در دوران فوتبال به عنوان یکی از بهترین مهاجمان تاریخ دیناموزاگرب شناخته می‌شود؛ وی در ۲۶۱ مسابقه، ۹۸ گل برای آبی‌ها به ثمر رسانده است. اصلی کرانچار به دوران مربیگری‌اش بر می‌گردد که به جز هدایت باشگاه‌های متعدد، مدتی سرمربی تیم ملی کرواسی نیز بود و موفق شد در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان و هم‌چنین یورو ۲۰۰۸ حضور داشته باشد. او ۲۵ بار روی نیمکت تیم ملی کرواسی نشسته و ۱۱ پیروزی، ۸ تساوی و ۶ شکست را کسب کرد.
 
کرانچار در زمان مدیریت حبیب کاشانی به ایران آمد اما با وجود اینکه نتایج چندان بدی هم کسب نکرده بود، در نیم فصل از این تیم اخراج و جای خود را به علی دایی داد. 
 
پس از پرسپولیس، کرانچار راهی سپاهان شد و با این تیم به عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران دست یافت. قهرمانی در جام حذفی به همراه سپاهان دیگر افتخار کرانچار در دوران حضور در فوتبال ایران بود.

 
 
سپاهان چند سال بعد هم به سراغ کرانچار رفت و او دوباره با عقد قراردادی دو ساله به اصفهان برگشت، اما این سرمربی پرآوازه کروات نتوانست نتایج گذشته را تکرار کند و خیلی زود از این تیم کنار گذاشته شد.
 
او مدتی هم به عنوان سرمربی تیم ملی امید ایران مشغول به کار شد، اما به علت استفاده از مشروبات الکلی توسط کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران برکنار شد!

علت فوت کرانچار 
رسانه‌های کرواسی خبر دادند وی پس از یک بیماری کوتاه و شدید، در این کشور دارفانی را وداع گفت. وضعیت سلامتی زلاتکو کرانچار حدود ۱۰ روز در شهر زادار پیش وخیم شد و به بیمارستان منتقل شده و از آن‌جا به زاگرب رفت، اما پزشکان نتوانستند جان او را نجات بدهند.

 
واکنش برانکو ایوانکوویچ به درگذشت کرانچار
 
 
 
واکنش دراگان اسکوچیچ به درگذشت کرانچار
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
در مقابل استقلال کم آورد...!!!